مشکلات تولیدکنندگان محصولات کنجدی روی میز مسولان

نشست میز ملی توسعه صادرات محصولات کنجدی به میزبانی شهر اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، دراین نشست که محوریت و ریاست آن به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد است، مشکلات تولیدکنندگان محصولات کنجدی در زمینه‌های بازاریابی محصولات، ممنوعیت صادرات روغن کنجد، تثبیت ارزش گذاری قیمت کنجد وارداتی و نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده محصولات بررسی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این نشست هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنفی محصولات کنجدی در استان یزد فعال هستند که در مجموع برای بیش از دو هزار نفر اشتغالزایی شده است.
علمدار با اشاره به اینکه در کل کشور سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار تن کنجد مصرف می‌شود، افزود: بیش از ۶۰ درصد مصرف کنجد کشور در یزد است و به همین سبب میزبانی میز ملی توسعه صادرات محصولات کنجدی به این استان داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از پیگیری برای استانی شدن ثبت سفارش‌ها در بحث محصولات کنجدی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این مصوبه در وقت و هزینه برای تولید کنندگان صرفه جویی خواهد شد. 
سلمانی مدیرکل گمرک استان یزد هم در این نشست با اشاره به سامانه ارزش در گمرک، گفت: متاسفانهدر خصوص محصولات کنجدی این سامانه به روز نیست که در این نشست قرار شد با پیگیری گمرک و سازمان صمت سامانه ارزش کالا برای رفع دغدغه تولیدکنندگان به روز شود.
دهقان معاون صنایع کوچک در شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد هم از ارائه خدمات مشاوره‌ای کسب و کار به تولیدکنندگان محصولات کنجدی خبر داد و افزود: مشاوران خبره‌ای در کلینیک کسب و کار یزد مستقرند که در زمینه‌های تولید، بازاریابی، برندسازی، عقد قراردادها، مالیات، بیمه و قانون کار به تولیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..