کاهش ۵۰ درصدی دانش آموزان استثنایی درمدرسه امید بافق

۳۷دانش آموز استثنایی در مدرسه امید شهرستان بافق در حال استفاده از خدمات ویژه آموزشی هستند.

به گزارش یزدی نیوز رئیس آموزش و پرورش بافق در حاشیه بازدید از مدرسه استثنایی امید این شهرستان گفت: آموزشگاه امید پذیرای دانش آموزانی با نیاز‌های ویژه است که در سال جاری ۳۷ دانش آموز با ۱۴ کادر آموزشی در حال استفاده از مراحل آموزشی مورد نیاز هستند.

محمد رضا قاسم زاده افزود: با آموزشهاو مشاوره‌های قبل از ازدواج، آموزش خانواده ها، رشد وارتقای اجتماعی برخی دانش آموزان استثنایی و قوانین مصوب کشوری که زمینه ورود برخی دانش آموزان توانمند به مدارس عادی را فراهم کرده است علت کاهش دانش آموزان استثنایی درمدرسه امید بافق اعلام کرد.
قاسم زاده افزود: تعدادی از دانش آموزان آموزشگاه امید بر اساس قوانین مصوب مشغول تحصیل در مدارس عادی هستند.
محمد زاده رحمانی فرمانداربافق نیز به شعار مدرسه امید شهرستان که معلولیت محدودیت است، اما ناتوانی نیست اشاره کرد و گفت: این ارگان برای مناسب سازی مسیر و راهرو‌های مدرسه، ساخت سرویس بهداشتی و پرداخت هزینه‌های آموزشی برای ارتقا آگاهی والدین در رابطه با معلولیت کمک می‌کند.
کمبود مشاور و گفتار درمان و لزوم تامین ایاب و ذهاب برای شادی دانش آموزان از مشکلات مهم آموزشگاه استثنایی امید شهرستان مطرح شد.
به مناسبت روز جهانی معلولان، فرماندار بافق، رئیس آموزش و پرورش بافق و جمعی از مسوولان از آموزشگاه امید شهرستان بازدید کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..