اغفال کاربران با درج آگهی دروغین حمایت مالی

فردی که از کاربران فضای مجازی تحت عنوان حمایت مالی با پیشنهادات نامتعارف سوء استفاده می‌کرد شناسایی شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که با درج آگهی کذب در بستر دیوار، از کاربران فضای مجازی تحت عنوان حمایت مالی با پیشنهادات نامتعارف سوء استفاده می‌کرد خبر داد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: در پی اعلام گزارش خانمی مبنی بر اینکه با دیدن آگهی تحت عنوان حمایت مالی که در بستر دیوار درج شده بود تماس گرفتم، وی پس از اطلاع از شرایط خاص من با توجه به اینکه سرپرست خانواده‌ام، با من قرار ملاقات حضوری گذاشت و سعی بر سوء‌استفاده غیر‌اخلاقی داشت، بدلیل حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به رصد موضوع و پیگیری‌های لازم مشخص شد که فرد کلاهبردار با این آگهی سعی در اغفال کاربران خانم داشته است.
وی افزود: طی بررسی به عمل آمده مشخص شد تعداد بسیاری از افراد در قبال کمک، فریب متهم را خورده و مشاهده شد که متهم به روش‌های مختلف و عناوین دروغین قربانیان خود را به دام می‌انداخته و اقدام به کلاهبرداری و سوء‌استفاده‌های نامتعارف از آن‌ها می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن اعلام آمادگی این پلیس در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice. ‎ ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..