یزد شهر دوستدار معلول| ورودی بازار امیرچقماق اصلاح می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از اصلاح ورودی بازار امیرچقماق یزد در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمناسب‌سازی معابر و زیرساخت‌های شهری موضوعی است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا به امری بدیهی و عادی تبدیل شده و تمام معابر، ساختمان‌ها و اماکن عمومی باید شرایط لازم برای استفاده توسط تمام افراد جامعه را دارا باشند.

 
این در حالی است که در ایران هنوز بحث مناسب‌سازی در ابتدای کار خود قرار دارد و همچنان نقاط بسیار زیادی از شهرهای ما برای استفاده توان‌خواهان مناسب نیست و همین موضوع سبب شده که معلولان نتوانند همچون دیگر افراد جامعه وارد شهر شوند.
 
شهر یزد هم به مانند دیگر نقاط کشور با مشکلات متعددی در حوزه مناسب‌سازی برای معلولین روبرو بوده و هم اکنون هم با وجودی که نگاه‌ها به مناسب‌سازی افزایش یافته اما همچنان ایرادات بسیاری در این حوزه وجود دارد.
 
با این وجود امید نسبت به مناسب‌سازی در شهر یزد افزایش یافته و با اقداماتی که به تازگی در بافت تاریخی یزد و مناسب‌سازی امنیه تاریخی صورت گرفته، انتظار می‌رود که یزد پیش از سایر استان‌ها برای معلولین مناسب‌سازی شود.
 
 
در حال حاضر برخی از اماکن تاریخی شهر یزد برای معلولان وضعیت خوبی پیدا کرده اند و بحث مناسب سازی در این ابنیه به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته که از جمله این آثار می توان به میدان امیرچقماق یزد اشاره کرد که تقریبا به صورت کامل مناسب سازی شده است.
 
البته در همین میدان همچنان نقاط مناسب سازی نشده دیگری وجود دارد که نیاز به کار از سوی مسئولان مرتبط دارد و گزارشی هم در همین حوزه و با عنوان «موانعی که هنوز سد راه توانخواهان در بافت تاریخی یزد است + تصاویر» در خبرگزاری تسنیم منتشر و به مشکل ورودی بازار این میدان پرداخته شد.
 
پس از انتشار این گزارش، اعضای شورای شهر در بازدید که از مناسب سازی این میدان انجام دادند، به بررسی وضعیت میدان پرداخته و از این بخش ورودی بازار هم بازدید کردند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..