ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در ۴ فرمانداری یزد انجام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان مجلس در فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه برگزار می‌شود گفت: در استان یزد ۴ فرمانداری مسئول ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد ترحمی در نشست خبری ستاد انتخابات استان اظهار داشت: روند انتخابات از اسفندماه سال گذشته با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مجریان آن در استان‌ها آغاز شد ولی به‌صورت رسمی، ستاد انتخابات استان همزمان با سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه تشکیل شد.

 
وی با بیان اینکه سیاست راهبردی وزارت کشور حول ۴ محور سلامت انتخابات، قانون‌مداری، امنیت و مشارکت حداکثری است تصریح کرد: در این چهار محور، تمام تلاش و سعی خود را به‌کار می‌گیریم.
 
ترحمی با بیان اینکه سه فرایند اول وظیفه مستقیم وزارت کشور است و با ساز و کار طراحی شده تضمین می‌کنیم که انتخابات در سلامت کامل، با رعایت قوانین کامل و در بالاترین سطح امنیت برگزار شود.
 
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم ولی در این حوزه پارامترهای مختلفی وجود دارد عنوان کرد: یکی از این پارامترها رقابت حداکثری است و در صورتی که کاندیداهای همه بخش‌های قانونی بتوانند در رقابت حضور داشته باشند، زمینه این مشارکت حداثری فراهم می‌شود.
 
 
 
وی با بیان اینکه میانگین مشارکت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور ۶۰ و ۵۶ دهم درصد است تصریح کرد: بالاترین میزان مشارکت در دوره پنجم مجلس با ۷۱ درصد و پایین‌ترین میزان مشارکت هم مربوط به مجلس هفتم با ۵۱ درصد بوده است.
ترحمی با اشاره به اینکه در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب، ۳۷ انتخابات و رفراندوم برگزار شده گفت: ۳۷۲ میلیون نفر در این انتخابات‌ها واجد شرایط بودند که ۲۵۲ میلیون نفر از آنها مشارکت داشتند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان یزد زمان ثبت نام از داوطلبان را ۱۰ تا ۱۶ آذر دانست و گفت: هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها شامل فرماندار و بخشدار، دادستان منطقه، مدیر ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین هستند و کل فرآیند برگزاری انتخابات از طریق این هیئت‌ها برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی انتخابات هم بر اساس جدول اجرایی، از ۱۰ تا ۱۵ آذر برگزار می‌شود و داوطلبان هم برای ثبت نام باید به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه که در استان یزد فرمانداری‌های یزد، مهریز، تفت و اردکان هستند مراجعه کنند.
 
ترحمی در ارتباط با ترکیب حوزه‌های انتخابیه استان یزد و بخش ندوشن گفت: هیچ تغییری در ارتباط با حوزه‌های انتخابیه یزد صورت نگرفته و بخش ندوشن هم به مانند دوره قبل در انتخابات شرکت می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..