آغاز پنجمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‏‌ای در کشاورزی در یزد

پنجمین همایش ملی کاربرد فناوری هسته‏‌ای در کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت خود را برای مدت دو روز با ارائه 67 مقاله آغاز کرد.

به گزارش یزدی نیوز بنا بر اعلام دبیرخانه همایش در مجموع ۱۲۰ مقاله توسط این دبیرخانه وصول شده که بیشترین مقالات دریافت شده در حوزه علوم دام، آبزیان، آفات و بیماری‌های گیاهی و بهبود گیاهان زراعی، باغی و دارویی بوده است.

 
براساس نظر نظر هیات داوران ۶۷ مقاله در این دوره از همایش مورد پذیرش قرار گرفته که شش مورد آنها به صورت سخنرانی و سایر مقالات نیز به صورت پوستر ارائه شده‌اند.
 
هدف از برگزاری این همایش را ارتقای استان در بحث کشاورزی و منابع طبیعی هسته‏‌ای و ترویج دستاوردها در این حوزه ذکر شده است به طوری که «ولی درهمی» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد نیز در مراسم اغاز بکار این همایش ملی سه دستاورد را در جمع‌بندی پایان همایش مورد انتظار ذکر کرد.
 
وی ایجاد یک هسته پژوهشی مرتبط با این همایش با اعضا و وظایف مشخص را یکی از این انتظارات اعلام کرد و افزود: با توجه به رسالتی که وزارت علوم برای دانشگاه‌ها مبنی بر اختصاص ۲۵ درصد طرح‌های پژوهشی به طرح‌های کاربردی منظور داشته است، تعیین موضوع طرح‌های کاربردی مرتبط و حتی انعقاد تفاهم‌نامه در این رابطه نیز مورد انتظار مسئولان دانشگاه یزد است.
 
درهمی همچنین از آمادگی دانشگاه یزد برای برگزاری استارتاپ ویکند یا کارگاه نوآوری در رابطه با کاربرد فناوری هسته‏‌ای در کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و این موضوع را انتظار دیگر دانشگاه  با توجه به تجربیات گذشته در برگزاری استارتاپ‌ها از این همایش عنوان کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..