مردم نگران قیمت‎ها بعد از گرانی بنزین نباشند

مسئولان استان یزد به دنبال افزایش نرخ بنزین در کشور از تغییر نیافتن قیمت‌ها به این بهانه و نظارت جدی بازرسان بازار بر این حوزه تاکید کردند.

به گزارش یزدی نیوزهرچند که بنا به اظهارات «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه سیاست‌گذاری دولت در افزایش قیمت بنزین آن‌ قدرها بی‌حساب و کتاب نیست و به قول رییس جمهور به نفع مردم است ولی افزایش نگرانی مردم در زمینه افزایش قیمت کالاها به دنبال افزایش سه برابری نرخ بنزین منجر شد تا به سراغ چند تن از مسئولان استان یزد برویم و در رابطه با نگرانی بسیاری از مردم از آنها در این خصوص پرس‎وجو کنیم. البته از همان ابتدای تغییر نرخ بنزین نیز «محمدعلی طالبی» استاندار یزد از جدیت مسئولان استان در مورد جلوگیری از هر گونه افزایش قیمتی به این بهانه خبر داده و از مردم خواسته بود تا در این باره نگران نباشند.

 
«علی افشارپور» معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن  تجارت استان یزد با اشاره به جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: استاندار یزد در این نشست به ضرورت تغییر نکردن قیمت‌ها و نظارت جدی در این زمینه تاکید کردند و از این رو نیز شدت پیگیری مسئولان استان در خصوص این مسئله دوچندان شده است.
 
وی با اشاره به این که کلیه قیمت‌ها حتی در مورد کالاهای اساسی به هیچ وجه افزایشنخواهند داشت، بیان کرد: با هر نوع افزایش قیمت به بهانه افزایش بهای بنزین در کشور برخورد خواهد شد.
 
معاون سازمان صمت استان  تاکید کرد: مردم می‌توانند هر نوع افزایش قیمت را جهت رسیدگی به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.
 
البته «مصطفی سالاری» مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به ضرورت پیگیری جدی پرونده‌های تشکیل شده در موارد افزایش قیمت‌ به بهانه افزایش نرخ بنزین تاکید کرد و گفت: هیچ گونه افزایش قیمت بر هر نوع کالایی مگر به صورت قانونی از سوی اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان صمت، پذیرفتنی نیست.
 
وی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی به شدت با متخلفانی که اقدام به افزایش قیمت به هر اندازه و بدون مصوبه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کنند، برخورد می‌کند.
 
سالاری تصریح کرد: اتاق اصناف برخی از هزینه‌ها را با توجه به نرخ نامه مصوب می‌کند ولی هر نوع افزایش قیمت بدون در نظر گرفتن این مسئله، غیرقانونی است.
 
«محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و  نقل بار و مسافر شهرداری یزد نیز در مورد نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به خبرنگار ایسنا و مردم استان این اطمینان خاطر را داد که هیچ تغییر نرخی در این حوزه نخواهیم داشت و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.
 
وی در این رابطه افزود: نرخ اتوبوس‎ها همچنان به ازای هر نفر با کارت ۶۰۰ تومان و به ازای هزینه نقدی هر نفر ۱۲۰۰ تومان ثابت خواهد بود.
 
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در پایان نیز خاطرنشان کرد: کرایه تاکسی‌ها هم در حال حاضر به دنبال افزایش قیمت بنزین تغییری نخواهد داشت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..