استاندار یزد :

تمرکز زدایی از رویدادها و همایش های ملی مورد توجه قرار گیرد

استاندار یزد با تشکر از واگذاری میزبانی آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی به یزد گفت: از معدود کشورهایی هستیم که عمده رویدادها و همایش های فرهنگی و اجتماعی آن در مرکز برگزار می شود و تمرکز زدایی از این رویدادها و همایش ها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد علی طالبی در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، پس از خیر مقدم به حضار گفت:  از نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای واگذاری میزبانی آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی به یزد و همچنین زحمات دستگاه های مرتبط در استان و همت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برای برگزاری این برنامه تشکر می کنیم.

استاندار با بیان اینکه میزبانی این نشست از چند جهت اهمیت دارد گفت: برگزاری مراسم های اینچنینی در خارج از پایتخت موجب توجه به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان ها می‌شود و نتایج مثبت بسیاری دارد.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه از معدود کشورهایی هستیم که عمده رویدادها و همایش های فرهنگی و اجتماعی آن در مرکز برگزار می شود، افزود: تمرکز زدایی از این رویدادها و همایش باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم توجه به ظرفیت های استان ها مورد اهتمام همه دست اندرکاران باشد.
طالبی با اشاره به کارهای انجام شده برای افتتاح کتابخانه مرکزی یزد گفت : حرکت جمعی ای برای تجهیز منابع کتابخانه مرکزی انجام دادیم و این کتابخانه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی بخش های مختلف در کتابخانه های عمومی استان گفت: راه اندازی بخش کودک یکی از آنها بود که باعث رونق کتابخانه ها شد.
استاندار با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در حوزه کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: یزد نماینده ایران در نمایشگاه فرانکفورت بود که در این بخش نیز فعالیت‌های اثربخشی صورت گرفت.
طالبی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم در سالی که به نام پایتخت کتاب ایران نام‌گذاری شده در بسیاری از شاخص‌های کتاب‌خوانی اعم از تعداد عضویت، کتاب و کتابخانه جزو رتبه‌های نخست در کشور هستیم و این بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان یزد است.
وی با اشاره به اینکه دنیا یزد را به عنوان میراثی جهانی به رسمیت شناخته است، گفت: یکی از کارهای بزرگ پس از ثبت بافت تاریخی یزد، بزرگداشت و تجلیل از مفاخر فرهنگی استان بود و امیدواریم بتوانیم با پرداختن به آن، هویت یزدی و هویت مبتنی بر ارزش های ملی و ایرانی را زنده نگه داریم و سرمایه های اجتماعی استان را تقویت کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..