پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان صدقه در یزد

چهار میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان صدقه در هفت‌ماهه سال جاری در یزد پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوز معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه صدقه اهدایی در همان منطقه جمع‌آوری‌ شده  هزینه می‌شود گفت: به‌هیچ‌عنوان از کمک‌های مردمی برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

مشعل چی، کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردو‌های آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک موردی، و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان را از موارد استفاده از صدقه برشمرد.
وی با بیان اینکه هر شهروند یزدی به‌طور میانگین ماهانه ۶۷۰ تومان صدقه پرداخت می‌کند افزود: ۱۴۲ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان نصب و توزیع‌ شده است.
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد کاهش صندوق‌های صدقه و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه و انفاق غیرحضوری را از برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، ارسال پیام بدون متن به سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷ و بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزار‌های کاربردی تلفن همراه ازجمله شیوه‌های نوین و غیرحضوری برای پرداخت صدقه و انفاق است.
نیکوکاران یزدی سال گذشته هشت میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند و هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار خانوار با جمعیت ۴۵ هزار و ۴۷۷ نفر تحت حمایت این نهاد  کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد قرار دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..