معاون گردشگری یزد مطرح کرد؛

نرخ‌های فریبنده شگرد تورهای غیرمجاز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این که پیگیری مطالبات استفاده از تورهای مسافرتی غیرمجاز تنها از طریق مراجع قضایی عملی خواهد بود، گفت: خدمات سفرها از جانب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری، قانونی است.

به گزارش یزدی نیوز «هما خورشیدی» با اشاره به گسترش تبلیغات تورهای زیارتی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی و تبلیغات شهری ، اظهار کرد: اغلب این تورها غیر مجاز هستند و با ارائه نرخ‌های فریبنده، افراد را برای عزیمت ترغیب می‌کنند.

 
وی با بیان این که همچنان با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر باز هم شاهد شکایات زیادی از سوی مردم هستیم، گفت: مجوز دفتر خدمات مسافرتی باید در محل دفتر نصب باشد و همشهریان هم هنگام دریافت خدمات و خرید تور به مجوز ارائه‌دهنده خدمت دقت کنند.
 
خورشیدی به ضرورت ارائه خدمات سفرهای گروهی یا انفرادی صرفاً با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: خدمات سفرها از جانب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری، قانونی است.
 
وی افزود: بیمه سفر و انعقاد قرارداد هنگام خرید که با امضای مسافر و مجری سفر اعتبار دارد، الزامی است و مسافران برای تمام سفرهای داخلی یا خارجی باید قرارداد را مطالبه کنند.
 
خورشیدی در این زمینه تاکید کرد: در صورتی که مسافران، برنامه‌ریزی سفر خود را از طریق مراکز غیرمجاز انجام دهند، پیگیری مطالبات صرفاً از طریق مراجع قضایی عملی خواهد بود.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در پایان خاطرنشان کرد: سایت‌های اینترنتی هم برای افزایش اعتبار خود باید هنگام انجام تبلیغات، مجوز مربوطه را از فرد آگهی دهنده درخواست کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..