نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

اهمیت و کارایی وقف برای عموم مردم تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه وقف تکیه گاه مردم و اسلام است گفت: اهمیت و کارایی وقف برای عموم مردم تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست اصحاب وقف استان یزد با تاکید بر ضرورت انجام نیازسنجی در حوزه وقف اظهار داشت: لازم است گروهی متشکل از کارشناسان در حوزه‌های مختلف به بررسی نیازهای جامعه که امکان رفع آن به وسیله درآمدهای وقف هست کرده و نتایج حاصله به جامعه اطلاع‌رسانی شود.

 
وی تصریح کرد: علاوه بر این لازم است مشاوره‌‌های مناسب به افرادی که قصد دارند وقف جدید به ثبت برسانند ارائه شود تا وقف‌های جدید به سمت برطرف کردن نیازهای روز جامعه هدایت شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه درآمدهای وقف باید به صورت کامل در راستای تحقق نیت واقفان انجام شود عنوان کرد: در این زمینه باید علاوه بر اینکه از درآمدهای موقوفات حراست کافی و کامل به عمل آید، زمینه‌ای فراهم شود تا درآمد آنها افزایش هم پیدا کند.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: به صورت ویژه باید تلاش کامل صورت گیرد که درآمد موقوفات هدر نرود و هر موقوفه درآمدی که دارد در راستای نیتی که برای ثبت آن وجود دارد خرج شود.
 
 
امام جمعه یزد بر ضرورت تبیین اهمیت و کارایی وقف در بین مردم تاکید کرد و افزود: وقف یک کمک و حمایت بزرگ برای اسلام و مردم است و به ویژه برای مردم بی‌بضاعت، وقف یک تکیه‌گاه است.
 
وی عنوان کرد: الان به خوبی دیده می‌شود که مساجد یا مدارسی که موقوفه دارند و از درآمد آن استفاده می‌کنند، آباد هستند ولی برخی مدارس، مساجد و یا دیگر اماکن عمومی که هیچ موقوفه‌ای ندارند، آنطور که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ همین موضوع مشخص می‌کند که وقف چقدر می‌تواند به دین و جامعه کمک کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد، عمل کردن به دستور واقف و وقف‌نامه، حفظ وقف، احیای موقوفات، ثمر رساندن موقوفات که چگونه از آن بهتر استفاده شود، کمک به ایجاد موقوفات جدید و تکمیل برخی موقوفات موجود را از جمله وظایفی دانست که در ارتباط با وقف بر عهده مسئولان و افراد مرتبط با امور وقوف و موقوفات است.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه برخی از نیات وقف‌نامه‌ها الان در جامعه کارایی ندارند عنوان کرد: تبدیل این نیات به نزدیک‌ترین نیت‌های مورد نیاز جامعه که احساس می‌شود واقف هم از آن راضی است یکی دیگر از وظایفی است که بر عهده مسئولان در این حوزه است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..