۱۱ کیلومتر شبکه آبرسانی در یزد اصلاح شد

سرپرست شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر شبکه آبرسانی در یزد اصلاح شد، از واگذاری ۱۵۷۰ فقره انشعاب فاضلاب به شهروندان یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد فاتحی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: آبفای یزد در حال حاضر با آب انتقالی‌، ۱۸۶ حلقه چاه آب، پنج هزار و ۷۴۷ کیلومتر شبکه توزیع آب‌، ۲۸۳ هزار و ۳۰۷ متر مکعبمخزن ذخیره آب، آب شرب و بهداشت یک میلیون و ۱۷ هزار و ۶۲۶ نفر در استان را تامینو توزیعمی‌کند.

 
فاتحی اصلاح شبکه آب را یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش هدر رفت آب بیان کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۱ کیلومتر شبکه آبرسانی در استان اصلاح شده است.
 
وی به واگذاری چهار هزار و ۲۳۵ فقره انشعاب آب به شهروندان استان اشاره کرد و افزود: در این مدت و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان ۳۷ کیلومتر شبکه آب در سطح استان توسعه یافت.
 
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان یزد با بیان اینکه تامین آب در استان یزد با مشکلاتی از جمله کمبود منابع روبه‌رو است ادامه داد: در این مدت ۵۸ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۳ متر مکعب آب در استان یزد تولید شده است.
 
فاتحی در ادامه اجرای شبکه فاضلاب در استان را یک موضوع مهم در راستای حفظ محیط زیست و بازچرخانی مجدد آب دانست و افزود:در طول شش ماه گذشته، ۲۹ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان یزد توسعه یافته است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان یزد ایجاد شده و یک هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب فاضلاب در شش ماهه اول سال به شهروندان واگذار شده است.
 
سرپرست آب و فاضلاب شهری استان یزد تعویض کنتورهای خراب را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای مدیریت مصرف آب دانست و افزود: در طول شش ماه گذشته، یک هزار و ۷۹۳ فقره کنتور خراب در سطح استان یزد تعویض شده است.
 
فاتحی عملیات شناسایی نشت‌های احتمالی و نامرئی در شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال با استفاده از تجهیزات پیشرفتهنشت‌یابی در هشت شهر استان یزد را از دیگر اقدامات مهم در راستای مدیریت مصرف در طول شش ماه گذشته عنوان کرد.
 
ویبه اقدامات صورت گرفته در ارتباط با رفع خرابی و جلوگیری از هدر رفت آب در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این راستا و در طول شش ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ هزار و ۶۱۸ مورد حوادث آب در استان یزد برطرف شده است.
 
سرپرست شرکتآب و فاضلاب شهری استان نقش فرهنگ‌سازی در راستای مدیریت مصرف توسط شهروندان را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: روابط عمومی شرکت آبفا در امسال اقدامات مهمی از جمله، اطلاع‌رسانی بر روی قبوض آب، ارسال پیامک، ساخت موشن‌گرافیبا موضوعات ضرورت اجرای شبکه فاضلابو پخش آن در صدا و سیما، برگزاری همایش بانوی آب، ارسال انیمیشن، تیزر و غیره با موضوعات صرفه‌جوی از طریق شبکه‌های مجازی، برگزاری همایش مشترک با ائمه جماعت، توزیع اقلام صرفه‌جویی در نماز جمعه، تنظیم و ارسال اخبار را در راستای آگاه‌سازی شهروندان با مباحث صرفه‌جویی انجام داده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..