برای احیای موقوفات در حال تخریب یزد باید سرمایه گذار پیدا کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه توجه به وقف در استان یزد افزایش یافته، بر ضرورت جذب سرمایه گذار برای احیای موقوفات در حال تخریب یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع‌زاده در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ وقف استان یزد که در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد با اشاره به اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند اظهار داشت: در صورتی که به این سنت حسنه به درستی توجه کنیم، وقف به عنوان یک حمایت کننده و بازوی کمکی دولت موثر می‌شود.

 
وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز مردم به وقف توجه بسیار خوبی دارند و مشاهده می‌کنیم که این سنت حسنه در حال احیا در بین مردم است و امروز توجه به این موضوع نسبت به گذشته افزایش یافته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه شناسایی موقوفات و سند دار شدن آنها انجام گرفته خاطرنشان کرد: با این وجود همچنان موقوفات بسیاری در استان هستند که باید شناسایی شده و در راستای اجرای نیات واقفان اقدام کرد.
 
 
 
زارع‌زاده بیان کرد: امروز بسیاری از موقوفات در حال تخریب و یا مخروبه شده‌اند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذار زمینه احیای آنها را در استان فراهم کرد تا بتوان از آن برای توسعه هرچه بیشتر در جهت نیات واقفان اقدام کرد.
 
وی نقش رسانه‌ها را در زمینه ترویج وقف بسیار موثر خواند و بیان کرد: تمایلی که احساس می‌شود نسبت به گذشته در مردم برای انجام وقف ایجاد شده، حاصل تلاش رسانه‌هاست که امیدواریم این شیوه تداوم یابد و حتی وقف‌هایی در حوزه تبلیغ دین در فضای مجازی توسط رسانه‌ها داشته باشیم.
 
زارع‌زاده با بیان اینکه طی سال گذشته هر ۱۲ روز یکبار یک وقف جدید در استان یزد ثبت شده است، افزود: تمامی وقف‌های ثبت شده، ملک بوده که بیشترین آن مربوط به شهرستان تفت با ۱۰ وقف و پس از آن شهرستان یزد با ۹ وقف بوده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای موقوفات و هزینه ‌کرد آنها عنوان کرد: طی یک سال گذشته برای نیات مذهبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، خیریه ۸۴۵ میلیون تومان، نیات اجتماعی نظیر مسکن محرومان یا زوج‌های جوان و ۲۳۹ میلیون تومان و برای مدارس علوم دینی ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..