افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی و پیاز در یزد

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی و پیاز به دنبال آزاد شدن صادارت آنها و افزایش تقاضا در مناسبت‌های مذهبی پایان ماه صفر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»، با بیان این که خوشبختانه به علت فراوانی انواع محصولات در بازار میوه، قیمت‎ها نسبت به هفته گذشته تقریباً ثابت مانده‎اند، گفت: البته در بازار میوه یزد افزایش تقریباً ۲۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی و پیاز را شاهد هستیم که مجاز شدن صادرات سیب‌زمینی و پیاز از عوامل موثر در این افزایش قیمت بوده است.

 
وی با بیان این که آزاد شدن صادرات به علت جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان را ضروری خواند و گفت: البته با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانه ماه صفر و برگزاری مراسم‌های عزاداری افزایش تقاضای این دو محصول نیز در افزایش قیمت‎ آنها بی‌تاثیر نبوده است.
 
این مسئول در این رابطه تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب‎زمینی در بازار میادین یزد بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم انواع پیازهای زرد و سفید ۲۰۰۰ و پیاز قرمز تبریزی ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
وی با بیان این که هر کیلوگرم گوجه فرنگی با قیمت ۲۵۰۰ تومان در میادین تره بار توزیع می‎شود، گفت: کاهش دما بر باردهی گوجه فرنگی تاثیرگذار بوده و به همین دلیل این محصول نیز از ۲۰۰۰ به ۲۵۰۰ افزایش قیمت داشته اما قیمت آن در طول هفته جاری رو به کاهش است.
 
مشرف با اشاره به این که هر کیلوگرم خیارسبز نیز در این هفته با کاهش بیش از ۵۰۰ تومان از ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان عرضه می‎شود، در رابطه با قیمت‌ سایر اقلام میوه در بازار یزد نیز خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم پرتقال واشنگتنی از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و انواع معمولی آن از ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومانوهر کیلوگرم نارنگی از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و لیموشیرین نیز از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان عرضه می‎شود.
 
مشرف در پایان هم یاداور شد: قیمت اقلام میوه ذکر شده در خبر مربوط به میادین تره‌بار است و با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار توزیع می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..