مرجع صادر کننده مجوز برخی خانه‌های بازی در استان یزد مشخص نیست

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در ارتباط با خانه‌های بازی در برخی از شهرستان‌ها، مرجع صادر کننده مجوز برخی از این خانه‌ها مشخص نیست.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا زارع در نشست مشترک با مسئولین و کارشناسان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه و دیگر دست‌اندرکاران امور شهربازیها، زمین‌های بازی و خانه‌های بازی استان اظهار داشت: استفاده کنندگان از این گونه امکانات در بیشتر موارد کودکان پاک و معصوم ما هستند که جا دارد همگان از جمله مسئولین، مردم، پیمانکاران و بهره‌برداران به هوش باشند، تا خدای ناکرده شاهد بروز اتفاقات ناگوار در این حوزه نباشیم.

 
وی ادامه داد: عمده تجهیزات شهر‌بازی‌ها، خانه‌های بازی، زمین‌های بازی و حتی کف‌پوش‌های مفروش آنها مشمول استاندارد اجباری است و به هیچ عنوان چشم‌پوشی از آنها مقدور نیست.
 
زارع تاکید کرد: وسایلی نظیر تاب، سرسره، الاکلنگ و غیره که فلزی هستند، به هیچ عنوان مورد تایید استاندارد نیستند، مگر در مواردی که توانسته باشند حدود قابل قبول استاندارد ملی مربوطه را رعایت کنند.
 
 
وی تصریح کرد: علاوه براین، ترامپولین گرد فقط برای مصارف خانگی است و بهره‌برداری از آن در اماکن عمومی ممنوع است.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد: در مرکز استان در مقایسه با شهرستان‌ها با مشکلات کمتری روبرو هستیم، ولی طی بازدیدهای کارشناسان و بازرسان استاندارد از دیگر شهرستان‌های استان، با خانه‌های بازی زیادی روبرو می‌شویم که سازمان صادر کننده مجوز فعالیت نامشخص است و این گونه فعالیت، زیبنده استان دارالعباده و دارالعلم یزد نیست.
 
زارع گفت: اداره استاندارد یزد با همکاری صنف مربوطه اقدام به بازرسی همه جانبه از این گونه اماکن کرده و موارد عدم انطباق با استاندارد ملی مربوطه اعلام و در صورت لزوم اقدام قانونی انجام می‌شود و از آن جایی که مامورین استاندارد در جایگاه ضابط قضایی قرار دارند در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد به لحاظ حفظ امنیت و آرامش عمومی جامعه، نسبت به پلمپ تجهیزات اقدام می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..