تسهیلات جدید برای خانه دار شدن جوانان

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد: سقف تسهیلات اعطایی برای حساب‌های پس انداز مسکن جوانان افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوزحیدریان گفت: متقاضیان افتتاح این حساب می‌توانند به دلخواه خود یکی از سه روش موجود؛ «واریز مبلغ به صورت ماهانه»، «واریز مبلغ به صورت سالانه» و «واریز مبلغ به صورت یکجا برای کل دوره» را انتخاب و مبلغ پس انداز خود را به آن واریز کنند و در نهایت از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بهره‌مند شوند.

وی افزود: ویژگی حساب پس انداز مسکن جوانان آن است که فرد سپرده گذار نیازی به تامین مبلغ سپرده در مدت زمان کوتاه را ندارد، بلکه در طول زمان مشخص و البته سال‌ها قبل از فرارسیدن زمان خرید مسکن می‌تواند به شکل تدریجی و با سپرده گذاری نه چندان زیاد، اقدام به دریافت تسهیلات ارزان قیمت کند.
مدیر شعب استان یزد گفت: یکی از نکات مهم در خصوص این حساب آن است که برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان، در هر مقطعی بلامانع است.
حیدریان اظهار داشت: حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۹۸ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره ۱۵ ساله به تدریج افزایش می‌یابد.
وی سقف تسهیلات متعلقه بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی در یزد را در پایان سال پنجم برای حساب‌های افتتاحی سال جاری ۸۴۰ میلیون ریال و برای پایان سال پانزدهم ۱۸۴۰ میلیون ریال بیان کرد.
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد همچنین افزود: زوجین متقاضی استفاده از تسهیلات، می‌توانند با افتتاح دو حساب پس انداز مسکن جوانان از دو فقره تسهیلات در قالب زوجین به مبلغ دو برابر سقف‌های تسهیلاتی مذکور برای خرید یا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی استفاده کنند.
حیدریان گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان ۹ درصد و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..