صادرات یزد ۱۱۱ درصد رشد کرد

مدیر کل گمرکات استان یزد از رشد 111 درصدی ارزش ریالی صادرات استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین سلمانی»  با اشاره به ارائه ۲۳ هزار و ۱۶۵ فقره اظهار‌نامه صادراتی در شش ماهه نخست سال جاری به گمرک استان، اظهار کرد: در این مدت بیش از یک میلیارد و ۴۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزارو ۵۲۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن چهار درصد و به لحاظ ریالی ۱۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 
وی کاشی و سرامیک، شیشه و ظروف شیشه‌ای، نایلون و هیدروکربن‌ها و مقاطع فولادی را عمده کالاهای صادراتی در این مدت ذکر کرد و  افزود: عراق، پاکستان، افغانستان، تایلند، ترکیه، سوریه، گرجستان، عمارات، مالزی و ارمنستان عمده مقصد صادرات استان در این مدت بوده است.
 
مدیر کل گمرکات استان همچنین با اشاره به ارائه ۸۴۲ اظهارنامه وارداتی در نیمه نخست سال جاری، بیان کرد: در این مدت ۳۹ میلیون و ۸۲ هزار و هشت کیلوگرم کالا به ارزش ۹۵ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۹۸ دلار از گمرک استان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی ۷۱  و از حیث ارزش نیز ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
سلمانی در پایان بیشترین اقلام وارداتی استان در این مدت را نیز مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید ذکر و خاطرنشان کرد: بیشترین واردات استان از کشورهای عراق، ترکیه، چین، جمهوری چک، جمهوری کره، ایتالیا، روسیه و عمارات انجام شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..