در کمیته محیط زیست شورای شهر؛

چالش‌های مصرف پلاستیک از نگاه تولیدکنندگان بررسی شد

چالش های مصرف پلاستیک از نگاه تولیدکنندگان و دوستداران محیط زیست در کمیته محیط زیست شورای شهر یزد بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوز در دومین جلسه کمیته محیط زیست کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد با حضور معاون اداره کل محیط زیست استان، فعالان محیط زیست، دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران، مدیر اتاق بازرگانی یزد، چالش های مصرف پلاستیک از نگاه تولید کنندگان و دوستداران محیط زیست به بحث گذاشته شد.

 
سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون گفت: از آغاز شورای پنجم موضوع پسماند به طور ویژه دنبال شد و با پیگیری ها و مشکلاتی که از گذشته برای کارخانه کمپوست وجود داشت در نهایت این مجموعه با اقدامات در حال انجام فعال می شود و روش های جدید جمع آوری پسماند را هم دنبال خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به آموزش در حوزه پسماند اظهارداشت: کارگروه آموزش در این کمیته راه اندازی شد و طی دو جلسه بازدید برای بانوان از سایت دفع پسماندهای خانگی تفکیک از مبدا دنبال می شود.
 
میربلوکی، مدیر خانه صنعت و معدن تهران به هجمه های بهداشتی استفاده از ظروف یکبار مصرف، مباحث زیست محیطی و استفاده از مواد پلیمری پرداخت و روش های تهیه ظروف و شیوه های شکل دهی پلیمرها را که با کمترین آب مصرفی تولید می شود ارائه کرد.
 
محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی یزد با گلایه از عنوان عام مصرف پلاستیک گفت: وقتی بحث استفاده از نایلون مطرح است و مشکلات محیط زیستی برای آن بیان می شود نباید از استفاده مصرف پلاستیک به طور عام در سطح جامعه استفاده کرد و نه به پلاستیک باید توضیح داده شود و نایلون ها که امروزه مصرف آن بیش از اندازه است، اصلاح شود.
 
تشکل ها و دوستداران محیط زیست چالش های مصرف نایلون ها و ظروف پلاستیک ناسالم را عنوان کردند و به مشکلات این پلاستیک ها برای محیط زیست پرداختند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..