امام جمعه موقت یزد:

دشمن بار دیگر از سربازان گمنام اطلاعات سپاه ضربه سنگینی خورد

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه دستگیری «روح‌الله زم» یک شاهکار اطلاعاتی بزرگ بود گفت: با این حرکت دشمن بار دیگر از سربازان گمنام اطلاعات سپاه ضربه سنگینی خورد.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: در ارتباط با زیارت حضرت امام حسین(ع) در روز اربعین سفارش‌ها و روایات بسیار زیادی وجود دارد.

 
وی با اشاره به اینکه در روایات از امام رضا(ع) داریم که هر کسی به زیارت ائمه اطهار(ع) بروند، امامان شافع او می‌شوند بیان کرد: این موضوع نشان دهند چند موضوع است که نخستین مورد آن وفاداری شیعه به اهل بیت(ع) است و به همین دلیل ترک زیارت جفا نسبت به معصومین(ع) شناخته شده است.
 
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه نکته دوم این است که زیارت باید با میل و رغبت باشد تصریح کرد: تصدیق قلبی به آنچه که اهل بیت(ع) به آن میل و رغبت داشتند موضوع دیگری است که حتما باید در رابطه با زیارت در نظر داشته باشیم.
 
آیت‌اللهی ادامه داد: نکته مهم بعدی در روایت امام صادق(ع) آمده است که ما باید برای زیارت به نزدیک حرم و قبر پیامبر و ائمه اطهار(ع) برویم و از آنجا زیارت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه سلام به اهل بیت(ع) از دور هم به آنها می‌رسد، در ارتباط با دلیل این سفارش حضرت امام صادق(ع) مبنی بر اینکه حتما از نزدیک به زیارت آن حضرت برویم گفت: دلیل اولی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد این است که حرکت در مسیر زیارت، اقدامی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و تشیع است.
 
 
امام جمعه موقت یزد دومین موضوع را نشانه صدق و وفا به اهل بیت(ع) دانست و افزود: موضوع سوم این است که در این حرکت ارتباط با ملیت‌های مختلف و ایجاد وحدت بین تمام پیروان اهل بیت(ع) است و موضوع بعدی هم عمل به آیه ۶۹ سوره نمل است که خدا فرموده سفر کنید و از وضعیت گذشتگان عبرت بگیرید.
 
آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: پنجمین موضوع که بسیار مهمتر هم هست بهره‌مندی از فضای معنوی است که در حرم ائمه اطهار(ع) وجود دارد و در هیچ کجای دیگر نمی‌توان چنین ثوابی را کسب کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این روزها بزرگترین اجتماع بشری را در کربلای معلی شاهد هستیم تصریح کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) فرمودند که اربعین رسانه قدرتمند عاشورا است، یعنی این اربعین است که نمی‌گذارد عاشورا کم رنگ شود.
 
امام جمعه موقت تصریح کرد: اربعین به ما می‌گوید که باید از عاشورا درس بگیریم و درسی هم که عاشورا به ما می‌دهد این است که تا قیام قیامت در برابر ظلم کوتاه نیاییم و همیشه با ظالم مبارزه کنیم.
 
آیت‌اللهی ادامه داد: امام حسین(ع) در نامه‌ای به اهل کوفه از قول پیامبر(ص) تاکید فرمودند که نبی مکرم اسلام(ص) در ارتباط با ساکت ماندن در برابر ظلم می‌فرمایند اگر کسی در برابر ظالم سکوت کند خداوند حق دارد که او را در آتش جهنم قرار دهد.
 
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) در ادامه این نامه می‌فرمایند ای مسلمانان من الگوی شما هستم، این بیان حضرت به این معنی است که تا روز قیامت هر جایی که ظلمی رخ داد مسلمانان باید در برابر ظالمان ایستادگی کنند و سکوت پیشه نکنند.
 
امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه پیروزی نهایی مربوط به غلبه اعتقادی است گفت: ممکن است در دورانی دشمن به لحاظ نظامی غلبه و پیروزی داشته باشد اما همیشه غلبه اعتقادی سبب پیروزی نهایی می‌شود.
 
آیت‌اللهی با تاکید بر اینکه در هر دورانی انسان باید بتواند دشمن و ظالم را به درستی بشناسند عنوان کرد: در زمان ما بالاترین ظالم آمریکای جنایتکار است و به همین دلیل باید در مقابلش ایستادگی کرد و با این ظالم جنایتکار مبارزه کنیم.
 
وی به شاهکار اطلاعاتی سربازان گمنام اطلاعات سپاه در دستگیری روح‌الله زم اشاره کرد و افزود: این عملیات یک ضربه محکم دیگری به دشمنان نظام اسلامی زد و به همین دلیل از این نیروهای جوان و ولایتمدار و مومن تشکر و قدردانی می‌کنیم و از خداوند توفیق بیشتر آنها را خواستاریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..