ثبات قیمت‎ها در بازار میوه یزد

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از ثبات قیمت‌ها در بازار میوه این استان با وجود کاهش دمای هوا که بر کاهش برداشت و عرضه میوه تاثیرگذار است، خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف»  از ثبات قیمت‌ها در بازار میوه یزد خبر داد و اظهار کرد: خیار سبز نیز که در هفته گذشته تنها کالای دارای رشد قیمت بود، در این هفته به ثبات قیمت رسیده ولی امیدواریم شاهد کاهش قیمت آن تا پایان هفته جاری باشیم.

 
وی افزود: در حال حاضر نیز هر کیلوگرم خیار سبز مینی و گلخانه‌ای در بازار میوه یزد با قیمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان عرضه می‎شود که این قیمت نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.
 
این مسئول با بیان این که خوشبختانه تاکنون کاهش دمای هوا بر قیمت بازار میوه تاثیری نداشته است، تصریح کرد: البته وضعیت قیمت‌ها به ویژه در مورد گوجه فرنگی ممکن است با کاهش دمای هوا دچار تغییراتی شود.
 
وی در مورد قیمت سایر اقلام بازار میوه در یزد نیز اعلام کرد: هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین میوه و تره بار یزد در هفته جاری از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم پیاز از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم انواع بادمجان نیز از ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از وفور تمام اقلام میوه در این بازار به ویژه میوه‌های پاییزی خبر داد و گفت: هر کیلوگرم انار در یزد بسته به نوع آن از ۷۰۰ تا ۷ هزار تومان، هر کیلوگرم نارنگی با قیمت ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین با قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ و هر کیلوگرم پرتقال نیز با قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می‎شود.
 
مشرف در پایان متذکر شد: این قیمت‌ها در بازار آزاد حداکثر با ۳۰ درصد افزایش برای مصرف کننده لحاظ می‌شود و بیش از این میزان گران فروشی محسوب می‎شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..