برگزیدگان مرحله استانی جشنواره‌ قصه‌گویی یزد معرفی شدند

آیین اختتامیه مرحله‌ استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی استان یزد در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری یزد برگزار شد و برگزیدگان و راه یافتگاه به مراحل منطقه ای و ملی معرفی شدند.

به گزارش یزدی نیوز مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد برگزار شد و برگزیدگان در سه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زنان و مردان بالای ۱۸ سال و دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ معرفی شدند.

 
این جشنواره از ۱۶ مهر ماه جاری با نشست‌های تخصصی قصه‌گویی آغاز شد و پس از گذشت شش روز از برگزاری این جشنواره، با رأی هیئت داوران در بخش‌های مختلف، برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله‌ بعد معرفی شدند.
 
.  در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، اشرف ابراهیمی با قصه‌ «قصه‌گویی کلاسیک»، محمد کارگر شورکی با قصه‌ «چلچراغ» و طیبه جلال‌پور با قصه‌ «کل عنایت و پند درویش» به ترتیب اول تا سوم شدند و از جمع ۱۰ شرکت‌کننده در این بخش، جواز حضور در مرحله ملی را کسب کردند.
 
  در بخش دختران و پسران، زهرا لازمی با قصه‌ «بلندترین صدای دنیا»، هانیه اعتمادیان با قصه‌ «دزدی که خر شد» و ساغر دهقان با قصه «آدم کوچولوی گرسنه» اول تا سوم شدند و به مرحله ملی جشنواره قصه‌گویی راه یافتند.
 
  در بخش زنان و مردان، طاهره حاجی‌حسینی با قصه «سرکه ایسوندن اصول مُخواد»، حمیده حایری‌زاده مهریزی با قصه‌ «رضایت‌نامه»، مهدیه کشوری‌ مقدم با قصه‌ «فرمان شاه»، زهرا حبوباتی با قصه‌ «اون شب که بارون اومد موشه لب بوم اومد»، زهرا دهستانی بافقی با قصه «حاکم نادان و دزد بدجنس» به مرحله‌ منطقه‌ای که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، راه یافتند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..