تاخیر چهار ماهه تا یک ساله پرداختی پرسنل یک بیمارستان دولتی در یزد

رییس بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد ضمن رد مشکل بهداشتی مطرح شده از سوی برخی مراجعان این مرکز درمانی، تاخیر چندین ماهه پرداخت حقوق پرسنل را در کاهش انگیزه آنها بی‌تاثیر ندانست.

به گزارش یزدی نیوزاستان یزد به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری سلامت به ویژه در بین استان‌های جنوب شرق کشور، همه روزه میزبان تعداد زیادی از بیماران و مراجعان غیربومی و حتی بیمارانی از کشورهای همسایه‌ی شرقی است.

 
پزشکان خبره و هزینه‌های پایین درمانی به ویژه در بیمارستان‌های دولتی این استان از مهمترین دلایل استقبال از مراکز درمانی یزد است ولی گاهاً نیز بروز مشکلاتی در این مراکز درمانی باعث دلخوردگی و گلایه برخی بیماران می‌شود.
 
بیمارستان شهید رهنمون یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های دولتی یزد است که ساختمان جدید آن سال گذشته با ظرفیت ۳۲۴ تخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما با وجود نوسازی و توسعه این بیمارستان، تعدادی از مراجعان این مرکز درمانی اعم از شهروندان یزدی و مراجعان شهرستانی طی تماس با این خبرگزاری از وضعیت بهداشت و همچنین برخورد پرسنل آن گلایه کردند.
 
در همین رابطه به سراغ دکتر «عباسعلی دهقانی» رییس بیمارستان شهید رهنمون رفتیم، وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به گستردگی فعالیت‌ها و دغدغه‌های بیمارستان اشاره می‌کند و می‌گوید: تمام تلاش مسئولان و پرسنل بیمارستان ارائه بهترین خدمات برای بیماران بدون در نظر گفتن هیچ محدودیتی است حتی گاهاً بیمارانی فاقد هویت و خانواده‌
به ویژه افراد سانحه‌دیده به این مرکز انتقال داده می‌شوند که تمام هزینه‌های درمان آنها با وجود وعده پرداخت از سوی دولت، برعهده بیمارستان باقی می‌ماند.
 
وی ادامه می‌دهد: علاوه بر درمان این قبیل بیماران، گاهاً بیمارستان ناگزیر به پرداخت هزینه‌های اعزام آنها به محل سکونتشان است و تمام این خدمات تنها برای جلب رضایت بیماران و مراجعان بیمارستان انجام می‌شود.
 
وی تاکید می‌کند: البته گاهاً نوبت‎دهی بیمارستان که به صورت تلفنی است، موجب نارضایتی مراجعان به ویژه اتباع و مسافران می‎شود و آنها را به علت عدم آگاهی از این موضوع دچار سوء تفاهم و نارضایتی می‌کند.
 
دهقانی اظهار می‌کند: بخش‌های «ام.آر.آی» و «سی‌تی اسکن» بیمارستان نیز به علت ارزان بودن، تقاضای زیاد و صرف زمان زیادی حدود ۴۰ دقیقه برای هر بیمار، موجب نارضایتی برخی از افراد می‌شود، از طرفی گاهاً بیمارانی دارای خونریزی داخلی و مشکلات اورژانسی هستند که بدون در نظر گرفتن نوبت پذیرش می‌شوند که این قبیل موارد نیز بعضاً نارضایتی‌هایی را به همراه دارد.
 
وی از اهتمام بیمارستان برای رفع هرگونه نیاز بیماران این مرکز می‌گوید و اضافه می‌کند: برخی از مراجعان غیربومی این بیمارستان اهل سنت هستند که به منظور رفاه آن‌ها در نماز خواندن، نمازخانه بیمارستان را به طور مرتب در زمان‌های پنجگانه به روی آنها می‌گشاییم تا به راحتی ادای فریضه کنند.
 
وی به ضرورت گزارش هر گونه برخورد نادرست پرسنل با بیماران و مراجعان به بیمارستان تاکید می‌کند و می‌گوید: مردم می‌توانند هر نوع نارضایتی را به بیمارستان گزارش دهند تا به موارد مورد نظر رسیدگی شود.
 
رییس بیمارستان شهید رهنمون یزد در رابطه با مشکلات بهداشتی مطرح شده از سوی چند مراجعه‌کننده به این بیمارستان، خاطرنشان می‌کند: موضوع بهداشت بیمارستان قبلاً از سوی یک شرکت خدمات‎رسان دنبال می‌شد ولی از انجایی که عملکرد این شرکت مورد رضایت نبود و از شوینده‌های مناسب استفاده نمی‌کرد، در سال جاری قرارداد جدیدی با یک شرکت خدماتی دیگر منعقد شد که حتی به دلیل گران بودن مواد شوینده، خود بیمارستان نسبت به تهیه آنها اقدام می‌کند.
 
وی اضافه می‌کند: تاکنون مشکلی در زمینه بهداشت بیمارستان گزارش نشده است به ویژه زمانی که بیمارانی با خونریزی و مشکلات مشابه در بیمارستان حضور دارند، رسیدگی به این مسئله از تخت و روکش آن تا سایر خدمات بهداشتی در اولویت‌ قرار دارد.
 
وی با بیان این که تمام روکش‌ها حتی روکش‌های تمیز برای هر بیمار تعویض می‎شود، می‌گوید: بیمارستان به شدت روی موضوع رعایت بهداشت تاکید دارد و با این احتساب، وجود مشکلات بهداشتی در بیمارستان امکان ندارد.
 
دهقانی در ادامه به مشکلات پرداختی بیمه‌ها و پرسنل نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: پرداختی پرسنل بیمارستان به مدت چهار ماه و پزشکان یک سال عقب مانده است و هر چند باید بهترین خدمات ارائه شود، اما این موضوع در کاهش انگیزه پرسنل بی‌تاثیر نیست.
 
وی به چالش پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی در مهرماه اشاره می‌کند و می‌گوید: مشکل پرداختی‌ها در مهرماه به علت بازگشایی مدارس و افزایش هزینه‌ها، چالش بیشتری را برای بیمارستان به دنبال داشت.
 
رییس بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد در پایان نیز خاطرشان می‌کند: ۸۰۰ نفر پرسنل در این بیمارستان مشغول به کار هستند و در شرایط کنونی به سختی کمبودها و هزینه‌های بیمارستان را تامین می‌کنیم.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..