استاندار یزد:

امروز با حجم بالایی از پروژه‌های بازسازی مدارس استان روبرو هستیم

استاندار یزد در مراسم افتتاح مدرسه نیک‌ اندیشان دو که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروزه با تعداد قابل توجه و حجم بالایی از پروژه‌های مربوط به بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده ‌استان مواجه هستیم.

به گزارش یزدی نیوزد در این مراسم که به صورت پخش مستقیم از استان البرز انجام شد، "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهوری ضمن تقدیر از تلاش‌های خیرین مدرسه ساز در استان یزد، گفت: خوشبختانه استان یزد جزو استان‌های خوب و پیشرفته کشور است که کارهای بزرگی را در حوزه آموزش و پرورش انجام داده‌‌ است.

جهانگیری همچنین ادامه داد: مردم یزد به‌خصوص خیرین نقش تاثیرگذاری در توسعه استان دارند و بیش از بقیه استان‌ها نقش تاثیرگذاری در رشد و توسعه دارند.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امیدوارم آموزش و پرورش استان یزد به عنوان الگویی موفق برای سایر استان‌ها باشد و جای تبریک و خوشحالی دارد که با کمک خیرین و دولت طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش، متوسط سرانه آموزشی در این استان از استانداردهای جهانی بالاتر است.
"محمدعلی طالبی" استاندار یزد نیز در مراسم افتتاح مدرسه نیک اندیشان دو ضمن تقدیر و تشکر از خیر مدرسه ساز و همه افرادی که در امر مقدس مدرسه سازی تلاش می‌کنند، گفت: ضرورت پرداختن به امر مدرسه سازی با توجه به شرایطی که در کشور با آن روبرو هستیم و همچنین نقش خیرین مدرسه ساز در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.
"طالبی" همچنین ادامه داد: امروز همه بر مسائل و مشکلات دولت به‌خصوص مشکل در تامین اعتبارات مورد نیاز مدرسه سازی واقف هستند.
استاندار یزد با اشاره به روند ساخت مدارس استان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: عمده مدارس استان درست در موقعیت زمانی کسب بالای درآمدهای نفتی کشور ساخته شده و امروز در پائین ترین وضعیت درآمد نفتی در طول تاریخ قرار داریم.
وی افزود: امروزه با تعداد قابل توجه و حجم بالایی از پروژه‌های مربوط به بازسازی، تخریب و نوسازی مدارس فرسوده استان مواجه هستیم که از سوی دیگر به‌دلایل مشکلات اقتصادی، دولت شاید حتی سهم خودش را در بازسازی مدارس نتواند تامین کند.
استاندار یزد با ابراز خرسندی از اینکه روحیه خیرمندی در جامعه موج می‌زند و باید این روحیه را پاس داشت، اعلام کرد: خوشحالیم که همچنان انسان‌های بزرگی در این جامعه وجود دارند که از سرمایه خودشان می‌گذارند تا اینچنین بناهای ارزنده ای را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و نسل فردای جامعه احداث کنند و برکاتشان در جامعه جاری و ساری است.
"طالبی" همچنین در رابطه با اعلام خیر ساخت مدرسه نیک‌اندیشان در جهت احداث چند مدرسه دیگر در حاشیه مراسم افتتاحیه، عنوان کرد: از زیباترین خاطرات این جلسه قول خیر محترم تا ساخت شش مدرسه و همچنین قول تکمیل چند مدرسه خیری در امام‌شهر توسط خیر دیگری است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و کمک به اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها توسط مسئولان در جهت تکمیل و تجهیز و استفاده بهینه از مدارس، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم با کمک خیرین مدرسه‌ساز مشکلات و مسائل را برطرف کنیم.
"طالبی" در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با کمک و نقش‌آفرینی خیرین بزرگوار شاهد رونق هر چه بهتر امر مدرسه سازی و رفع مشکلات مدارس در کشور و استان باشیم و آموزش و پرورش یزد الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد.
گفتنی‌ است در این مراسم به صورت هم‌زمان و ارتباط تصویری مستقیم ٢٠ هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ده هزار کلاس درس توسط "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور‌ی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مقامات و مدیران مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..