معاون حقوق بشر و امور بین المللی وزارت دادگستری:

۵۰۰ هزار کودک تبعه خارجی در ایران تحصیل می کنند

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از تحصیل ۵۰۰ هزار کودک تبعه خارجی از کشورهای مختلف در ایران خبر داد و گفت: این کودکان بدون هیچ مشکلی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود عباسی، در جلسه بررسی حقوق کودکان در یزد با اشاره به بخشی از فعالیت ها و خدماتی که به کودکان تبعه سایر کشورها در ایران داده شده است، اظهار داشت: این حجم از خدمت رسانی و وضعیت فعلی برای کشور ما یک افتخار به شمار می رود.

 
وی افزود: در حالی که برخی کودکان و دانش آموزان کشور ما برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند، کودکان تبعه سایر کشورها بدون مشکلی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.
 
عباسی بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان به ویژه کودکان از برنامه‌های محوری نظام ‌اسلامی برای همه اقشار به ویژه اتباع است که در ایران زندگی می‌کنند.
 
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری عنوان کرد: برای شتاب بخشیدن به تحصیل و ارائه سایر خدمات به طور قطع باید در کنار طرح‌ها و برنامه‌های دولت شاهد همکاری و همراهی تشکل‌های مردمی در این بخش مهم باشیم.
 
عباسی به تصویب آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور اشاره کرد و همکاری بخش‌های اجرایی و فرهنگی را برای تحقق آن به صورت کامل خواستار شد.
 
وی اظهار داشت: باید حقوق کودکان به رسمیت شناخته شود و  تمام دستگاه‌ها و مسئولان بر اساس مقررات و سند تدوین‌ شده در این زمینه وظایف خود را انجام دهند.
 
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افزود: برای اجرا شدن قوانین در راستای رعایت کودکان به بازنگری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌ها نیاز است.
 
عباسی با اشاره به اینکه سال‌ جاری به عنوان سال تحول در حوزه کودک نامگذاری شده از مسئولان خواست علاوه بر اجرای برنامه‌های اعلامی و ابلاغی به صورت استانی بر حسب ضرورت اقدام کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..