در قالب همایش تئاتر اربعین

هنرمند یزدی در مسیر پیاده‌روی اربعین نقالی می کند

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: هنرمند یزدی در چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین در مسیر نجف تا کربلا به اجرای پرده‌خوانی و نقالی می‌پردازد.

به گزارش یزدی نیوزعلی جاور  اظهار داشت: هم‌زمان با پیاده‌روی عظیم و مردمی اربعین، سیدعلی موسوی از تعزیه‌خوانان جوان و فعال استان یزد در قالب چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین، در مسیر نجف تا کربلا به اجرای پرده‌خوانی و نقالی و روایتگری وقایع عاشورا می‌پردازد.

 
وی بیان کرد: چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» از امروز، جمعه ۱۹ مهرماه با اجرای گروه‌های منتخب تعزیه‌خوانی، نقالی و نمایش خیابانی در شهر نجف اشرف آغاز می‌شود و سپس در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا ادامه خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: حدود ۵۸ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه و ستاد برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین رسیده که در نهایت ۲۵ اثر از جمله اثر این هنرمند یزدی برای اجرا انتخاب شده است.
 
مسئول واحد هنرهای نماشی حوزه هنری یزد گفت: این همایش با هدف اشاعه معارف اهل‌بیت(ع) و تبیین فرهنگ عاشورا از زاویه هنر، از چهار سال پیش آغاز شده و در این مدت توانسته ارتباط خوبی میان علاقه‌مندان و مخاطبان به حوزه تعزیه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی ایجاد کند.
 
به گزارش مهر، در این همایش۱۹۰ هنرمند حضور دارند که در قالب شش گروه در بخش ایران در پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و خسروی و همچنین ۱۹ گروه از ۱۳ استان در بخش بین‌الملل (کشور عراق) در شهرهای نجف اشرف، مسیر پیاده روی اربعین و کربلای معلی به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین هم‌زمان با برپایی پیاده‌روی اربعین در مرز ایران با عراق و مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا برگزار می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..