یزد از امنیت کامل برای گردشگران خارجی برخوردار است‌

شهردار یزد با اشاره به اینکه این شهر در طول سال میزبان تعداد زیادی گردشگران خارجی است گفت: یزد از امنیت کامل برای گردشگران خارجی برخوردار است.

به گزارش یزدی نیوزجمال‌الدین عزیزی بندرآبادی با بیان اینکه تامین امنیت یکی از مهمترین مقوله‌ها و مسائل مرتبط با زندگی اجتماعی است اظهار داشت: هر آنچه امکانات برای مردم ایجاد کنیم اگر امنیت به نحو مطلوب فراهم نشود قطعا کیفت مطلوب نزدگی محقق نمی‌شود.

 
شهردار یزد خاطرنشان کرد: این امنیت در ابعاد مختلف مالی، روانی، اجتماعی، ترافیکی، سایبری و سایر ابعاد خودش را نشان می‌دهد و هر یک از این موارد اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
 
عزیزی بندرآبادی ادامه داد: یزد جهانی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت پایدار دارد چرا که این شهر میزبان گردشگران نقاط مختلف دنیا است و امنیت آن باید زبانزد خاص و عام باشد همانطور که در گذشته این طور بوده و هست.
 
وی ادامه داد: به لطف خدا و با همت و تلاش نیروی انتظامی استان، امنیت تا به الان فراهم بوده و گزارشی که ما از گردشگران می‌گیریم، عموما بر این اساس است که شرایط برای حضور و گردش در شهر برای آنها فراهم است.
 
شهردار یزد با بیان اینکه نیروی انتظامی در جهت رفع موارد بسیار معدود مشکلات موجود هم به خوبی عمل می‌کند ادامه داد: ترافیک در عین ظاهر ساده، یک موضوع بسیار پیچیده است و مسائل ترافیکی امروز در شهرها یکی از سخت‌ترین مسائل به حساب می‌آید.
 
عزیزی عنوان کرد: موضوعات ترافیکی در یک حلقه به هم پیوسته شهر خودش را نشان می‌دهد و نمی‌توان یک بخش را از سایر قسمت‌ها مجزا کرد به همین دلیل هم باید این موضوع را تمام ساحتی دید.
 
 
وی ادامه داد: منحصرا ساخت یک میدان، ایجاد یک بریدگی یا نصب دوربین به طور مطلق نمی‌تواند مشکل ترافیک را حل کند و زمانی که در شهر بر روی ساخت و سازها تمرکز می‌شود، در واقع یک بخش از این موضوع خودش را در ترافیک نشان می‌دهد.
 
شهردار یزد گفت: زمانی که شهر در جایی بدون ضابطه ساخته شود، قطعا خیابان‌های ایجاد شده کشش حضور مردم را ندارد و حل مشکلات به وجود آمده بعضا سخت و دشوار می‌شود.
 
عزیزی افزود: تهیه طرح جامع ترافیک در شهر یزد مراحل نهایی خود را پیگیری می‌کند و امیدواریم که شورای عالی ترافیک این موضوع را سریع تر نهایی کند و بتوانیم از این طرح جامع برای ساماندهی بهتر و بیشتر ترافیک در یزد استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم شرایط را برای زندگی آرام و امن مردم در شهر فراهم کنیم ولی درخواست ما از مردم این است که از امکانات ایجاد شده به ویژه در بحث ترافیک استفاده بهینه را انجام دهند.
 
شهردار یزد عنوان کرد: پارکینگ‌هایی با هزینه‌های چند میلیاردی ایجاد شده ولی ۱۰ درصد ظرفیت آن هم استفاده نمی‌شود اما در همان محل مردم در خیابان بارها دور می‌زنند تا یک جای پارک پیدا کنند.
 
عزیزی با بیان اینکه در ارتباط با پل‌های عابر پیاده شهرداری در حال انجام طرح جامعی برای بررسی وضعیت آنها است گفت: یکی از عواملی که حتی ممکن است به حذف برخی پل‌های عابر پیاده منجر شود، این است که چه مقدار استفاده از این پل صورت می‌گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..