نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری در یزد

رییس حوزه هنری یزد از برگزاری نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری به میزبانی «حسینیه ایران» خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده گفت: نهمین نشست سراسری مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی با حضور جمعی از مدیران ستادی و مسئولان به مدت چهار روز به میزبانی حوزه هنری یزد در مسجد ملااسماعیل؛ محل شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) برگزار می‌شود.

وی، هم‌اندیشی، هم‌افزایی، بررسی وضعیت عملکرد دفاتر و برنامه‌های در دست اقدام استان‌ها در بخش ادبیات پایداری را از اهداف این نشست برشمرد.
رییس حوزه هنری استان یزد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی به منظور ارتقای دانش مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری گفت: برگزاری کارگاه مستندسازی و تشریح برنامه‌های موفق مراکز استانی، تأملی برشناختِ شناخت درحوزه متون پایداری، کارگاه نقد و بررسی کتاب پویه پایداری با حضور نویسنده و بررسی تفاوت نگاه داستانی و مستند در خاطرات توسط استاد علیرضا کمری از مهم‌ترین برنامه‌های این نشست است.
کوچک‌زاده ،تشریح برنامه‎ها وفعالیت‌های دفاتر درحوزه تحقیق، تولیدات، آموزش، نقد و شب خاطره استان‌های شاخص، فعال و متوسط  را از برنامه‌های این نشست برشمرد و  از برگزاری شب خاطره «جنود حق» (سیره جهادی علما و روحانیون دارالعباده) همراه با رونمایی از سه کتاب تازه منتشر شده این نهاد با عنوان‌های؛ «واو»، «سیِ ششِ پنجاه ونه (۳۰/۶/۵۹)» و «عمو صیاد» خبر داد .
 
وی گفت: این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، ائمه جمعه، روحانیون، طلاب، رزمندگان و راویان دفاع مقدس، هنرمندان و قشر‌های مختلف مردم دارالعباده، یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۹ در ایوان مسجد ملااسماعیل برگزار خواهد شد.
وی بازدید از بافت سنتی و اماکن تاریخی یزد و کویر نوردی را از دیگر برنامه‌های این نشست چهار روزه عنوان کرد.
مردم ولایتمدار استان یزد تاکنون سه هزار و ۸۵۰ شهید، ۹ هزار و ۶۳۶ جانباز و ۷۵۲ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..