شب خاطره «جنود حق» در یزد برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری مراسم ویژه شب خاطره با عنوان «جنود حق» در یزد خبر داد و گفت: در این مراسم از تازه های نشر حوزه هنری یزد نیز رونمایی می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک زاده  با اشاره به نقش برجسته مراجع عظام، علما و روحانیون در دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیون، مبلغان و علمای دارالعباده از جمله شهید صدوقی، مرحوم آیت‌الله‌ خاتمی، آیت الله مدرسی و دیگر روحانیون این دیار، همچون روحانیت سراسر کشور نقشی‌ مهم و تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس چه در جبهه و چه پشت جبهه داشتند.

 
وی افزود: حضور و پیشتازی جمع زیادی از علما، روحانیون و طلاب به عنوان رزمنده در خطوط مقدم جبهه‌ علاوه بر مقابله با جنگ روانی دشمن، موجب تلطیف روحیه فرماندهان و رزمندگان و همچنین ارتقاء توان رزمی، ایثارگری، شهادت طلبی و حماسه‌آفرینی رزمندگان می‌شد.
 
رئیس حوزه هنری یزد بیان کرد: به منظور مرور و ثبت خاطرات آن دوران و پاسداشت مجاهدت‌های رسولان علم و عمل در میدان جنگ و جهاد، مراسم شب خاطره «جنود حق» با هدف تبیین سیره جهادی علما و روحانیون دارالعباده و دارالعلم و نقش آنان در دفاع مقدس در یزد برگزار خواهد شد.
 
کوچک‌زاده با اشاره به حضور رئیس حوزه هنری کشور و معاونان و مسئولان این نهاد در این مراسم افزود: این محفل معنوی با حضور مسئولان استانی، خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه، روحانیون، طلاب، رزمندگان و راویان دفاع مقدس، هنرمندان و قشرهای مختلف مردم، یکشنبه ۱۴ مهرماه ساعت ۱۹ در ایوان مسجد ملااسماعیل؛ محل شهادت آیت الله صدوقی برگزار می‌شود.
 
رئیس حوزه هنری یزد خاطرنشان کرد: در این مراسم همچنین از سه کتاب تازه منتشر شده نویسندگان یزدی شامل رمان «واو» اثر اسماعیل واقفی، مجموعه داستان «عمو صیاد» نوشته جلال توکلی و نمایشنامه «سیِ ‌ششِ‌ پنجاه و نه» اثر کرامت یزدانی از انتشارات سوره مهر رونمایی خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: این مراسم در حاشیه نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری که از ۱۲ تا ۱۵ مهر به میزبانی یزد در جریان است، برگزار می‌شود.
 
شب خاطره «جنود حق» با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد برگزار می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..