فضاهای استاندارد مهارت‌آموزی ویژه کودکان در یزد گسترش یابد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و استان یزد با تاکید بر اینکه مهارت آموزی ویژه کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: فضاهای استاندارد مهارت آموزی ویژه کودکان در یزد گسترش یابد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسین پیغمبری  در نشست کارگروه کودک با موضوع هم اندیشی و برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته ملی کودک، با اشاره به در پیش بودن هفته کودک اظهار داشت: کودکان در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند و باید توجه خاصی به برنامه های مرتبط با آنها داشته باشیم.

 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف تربیت در کودکان گفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب لازم است نسبت به تعلیم و تربیت کودکان اهتمام داشته باشیم.
 
پیغمبری تصریح کرد: با استفاده از دانش نوین و اشاعه مهارت‌های جدید مبتنی بر ترویج تعامل و همبستگی حل و مدیریت بحران‌های پیش‌رو امکان‌پذیر است.
 
وی تاکید کرد: جامعه امروز با مسائلی از جمله تامین آب، بیکاری و نگرانی‌هایی از این قبیل نسبت به آینده مواجه است و از هم‌اکنون اگر برنامه‌های دقیق و تخصصی داشته باشیم و تمام دستگاه‌های اجرایی به شکلی منسجم با یکدیگر همکاری کنند، می‌توان با تعلیم و تربیت مناسب کودکان، بسیاری از نگرانی‌های مرتبط آینده را مدیریت کنیم.
 
پیغمبری خاطرنشان کرد: هفته ملی کودک هم بهانه‌ای است تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم زیرا ایجاد پویایی و نشاط در نسل جدید دارای اهمیت فراوان است و در کنار محیط‌های علمی و درسی باید فضاهایی برخوردار از شرایط استاندارد برای مهارت آموزی، بازی و تفریح کودکان وجود داشته باشد.
 
پیغمبری با بیان اینکه "آینده را باید ساخت" به عنوان شعار هفته ملی کودک در نظر گرفته شده ادامه داد: تمام اهداف مورد نیاز در این حوزه را همین شعار پوشش می‌دهد و بر این مبنا و به منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز در ذهن کودکان باید سرلوحه تمام بخش‌ها در مسیر برنامه‌ریزی قرار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..