۲۳ درصد مددجویان کمیته امداد یزد سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان این که ۲۲ هزار و ۸۹۹ خانوار با جمعیت ۴۵ هزار و ۴۷۷ نفر در این استان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، گفت: 23 درصد از مددجویان کمیته امداد یزد سالمند هستند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جمال پور» در مراسم اعزام جمعی از سالمندان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس که همزمان با روز جهانی سالمندان انجام شد، گفت: ۱۰ هزار و ۵۷۶ خانوار سالمند با جمعیت ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این که ۵۹۸۹ سالمند تحت حمایت زن و ۴۵۸۷ نفر مرد هستند، افزود: ۲۳ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سالمند و بیشترین سالمندان تحت حمایت نیز ساکن شهرستان تفت هستند.
جمال‌پور گفت: سال گذشته ۹۹۵۳ خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند و چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.
وی در ادامه پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان را از جمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت خواند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در پایان نیز به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..