استاندار یزد:

ایجاد اشتغال در راستای اولویت‌های استان باشد

استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: ایجاد اشتغال در راستای اولویت‌های استان و اشتغال زایی برای نیروهای بومی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی" در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که   در سالن زنده یاد حمیدیا و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد، با تاکید بر نظارت دقیق بر روند اعطای تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال، گفت: برای تصویب پرداخت تسهیلات، میزان ایجاد ‌شغل پیش بینی می‌شود ولی در حوزه رصد و درصد محقق شدن میزان اشتغال در نظامنامه پرداخت تسهیلات و دستگاه‌ها، خلاء وجود ‌دارد و موردی پیش بینی نشده است.

"طالبی" در همین زمینه اظهار کرد: در استان در حال پیگیری هستیم تا رصد مناسب و مستمری به روند اجرای طرح ها داشته باشیم تا از رخ دادن برخی اتفاقات همچون محقق نشدن پیش‌بینی‌های صورت گرفته، جلوگیری شود.
استاندار یزد همچنین گفت: بعنوان مثال برای ایجاد واحدی صنعتی یا تولیدی با پیش‌بینی میزان معینی از ایجاد شغل، تسهیلاتی تعیین می‌شود ولی بعد از راه اندازی مشاهده می‌شود واحد یا بصورت غیرقانونی از اتباع بیگانه استفاده می‌کند و یا از نیروهای غیربومی  که در اولویت‌های استان نیستند بهره می برد.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با تاکید بر این مسئله که "اگر در استان حمایتی برای ایجاد اشتغال انجام می‌شود باید در راستای اولویت های استان باشد"، گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های استان در مبحث اعطای تسهیلات، در مرحله اول محقق شدن اشتغال پیش بینی شده در آن طرح  و سپس ایجاد شغل در جهت جذب نیروهای بومی است.
وی همچنین با تاکید بر برگزاری جلسات بصورت دو هفته یکبار در راستای افزایش بهره‌ وری و تاثیر بیشتر، خاطر نشان کرد: لازم است تا همه دستگاه های عضو کارگروه اشتغال استان، در این جلسات گزارش‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه اشتغال ارائه دهند تا درصورتی که نیاز به هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مختلف باشد در این جلسات طرح و تصویب شود.
"طالبی" در ادامه گفت: مترصد هستیم تا به صورت مستمر در کارگروه، نظارت و رصد دقیقی از بحث ایجاد اشتغال از طریق سامانه‌ مربوط داشته باشیم تا خروجی تصمیماتی که در این کارگروه گرفته می‌شود، کاهش نرخ بیکاری در استان بر اساس اولویت هایی همچون ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی و فارغ التحصیلان باشد.
استاندار یزد در پایان صحبت‌های خود نسبت به استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید و تصریح کرد: در حالی که بعضی از دستگاه‌ها برنامه‌های خوبی در جهت ایجاد اشتغال دارند متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل تاکید داریم تا از ابزارهای ارتباط جمعی بخصوص صداوسیما،‌ رسانه ها و همچنین تبلیغات محیطی برای اطلاع همه اقشار جامعه بخصوص افراد تحصیل کرده و جویای کار، استفاده شود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..