در شهرداری یزد چه خبر است؛ از گم شدن چک ۱۳۰ میلیارد تومانی تا ‌لودر‌ شهرداری

ادعاهای مربوط به مغایرت‌های مالی شهرداری یزد در حالی دوباره از سوی ونوس عامری مطرح شد که به نظر می رسد لازم است دستگاه‌‌های قضائی نظارتی برای بررسی موضوع ورود جدی و قوی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز روز گذشته گزارشی در ارتباط با عدم وصول ده‌ها میلیارد تومان چک در شهرداری یزد و نگهداری غیرقانونی این چک‌ها در کشو یک میز در خبرگزاری تسنیم منتشر شد، موضوعی که اولین بار از سوی ونوس عامری عضو شورای شهر یزد منتشر شد و پس از آن سایر اعضای شورا هم به این موضوع ورود کردند.

 
بیان این موضوع از سوی عامری سبب انتشار مطالب متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی یزد شد و تا مدتی به صدر اخبار مرتبط با شهرداری و شورای شهر یزد بدل شد.
 
 در ارتباط با این موضوع مطالب مختلف و متعددی از سوی برخی افراد بیان شد و آخرین اظهار نظرها هم مربوط به نشست علنی یکصد و هشتاد و ششم شورای شهر یزد بود و مرتضی شایق، غلامعلی سفید و ونوس عامری در این رابطه به صحبت پرداختند.
 
مطالبی که ادعاها در این رابطه را گسترده‌تر و البته واضح‌تر کرد به گونه‌ای که الان نمی‌توان از کنار چنین ادعایی با این حجم از اطلاعات بیان شده به سادگی گذشته و به نظر می‌رسد مراجع نظارتی و قضائی باید به این موضوع ورود جدی داشته باشند.
 
با این وجود ادعاهای مربوط به وجود مغایرت‌های مالی در شهرداری یزد که به بیان برخی افراد در صورتی که واقعا رخ داده، بوی فساد مالی و پولشویی از آن می‌آید به این موضوع ختم نشد و عامری باز هم به بیان مطالب دیگری از وجود مباحث مالی در شهرداری یزد پرداخت.
 
ادعای جدید عامری دیشب و در یکصد و هشتاد و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد بیان شد؛ زمانی که عده‌ای از خانواده‌های شهدای یزد در شورای شهر یزد حاضر شده بودند و خواستار اصلاح تابلوهای معابر با نام شهدا که کلمه شهید در آن ذکر نشده شدند.
 
عامری در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نام و یاد شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند اما راه شهدا از آن هم مهم‌تر است گفت: یکی از مباحثی که در راه شهدا وجود دارد این است که به مباحث مالی و بیت‌المال توجه داشته باشیم.
 
وی بار دیگر در ارتباط با چک‌‌های مفقودی شهرداری یزد مباحثی را مطرح کرد و با اشاره به اینکه رقم این چک‌ها معادل ۱۳۰ میلیارد تومان بوده عنوان کرد: خانواده‌های شهدا شورا را همراهی کنند تا این موضوع به سرانجام برسد و بتوانیم موضوع را به درستی بررسی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد ادعای دیگری از وجود مسائل مالی در شهرداری یزد را هم مطرح کرد و از گم شدن یک لودر در شهرداری یزد خبر داد؛ موضوعی که باز هم نگرانی در ارتباط با مباحث مالی شهرداری یزد را افزایش می‌دهد.
 
پس از بیان این صحبت‌ها از سوی این عضو شواری اسلامی شهر یزد، خانواده‌‌های شهدا و دیگر شهروندانی که در این جلسه شورا حضور داشتند آمادگی خود را برای همراهی شورای شهر در راستای مشخص شدن ابعاد دقیق این پرونده اعلام و نماینده‌ای هم به این عنوان از بین خود انتخاب کردند.
 
در صورتی که واقعا چنین مسائلی در شهرداری یزد وجود داشته باشد و بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از اموال شهرداری که همه از پول مردم یزد است در قالب چک‌هایی مفقود شده باشند و در کنار آن یک لودر هم غیب شده باشد نیازمند ورود سریع و جدی دستگاه‌های نظارتی است.
 
قطعا ضرورت دارد اگر این ادعاها صحت دارد و در شهرداری یزد چنین مسائل مالی که شبه پولشویی و فساد قلمداد می‌شود هست، باید هرچه سریع‌تر و همان‌گونه که در سطح کشور برخورد با مفسدان وجود دارد، با این موضوع به صورت جدی برخورد صورت گیرد.
 
در کنار این موضوع اگر چنین مسائلی تنها شایعاتی بی‌اساس است لازم است دستگاه‌های نظارتی مطابق قانون تذکرات لازم را به برخی اعضای شورای اسلامی شهر یزد بدهند تا دیگر مباحث آنها منجر به تشویش اذهان جامعه نشود.

بخش نظردهی بسته شده است..