بهره برداری ازپژوهشکده گیاهان دارویی در اردکان

نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی استان یزد با حضور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه اردکان افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه  اردکان گفت: با ایجاد این پژوهشکده در دانشگاه اردکان و گام بلند دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه در جهت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی و صنعتی برداشته شد.

دکتر فتح‌زاده افزود: این پژوهشکده بتواند ضمن همکاری تنگاتنگ با دانشکده طب سنتی، علاوه بر انجام تحقیقات کاربردی و تقاضا محور، نسبت به ارتقاء دانش عمومی درباره گیاهان دارویی و سامان‌دهی به وضع آشفته‌ای که هم‌اکنون در صنعت گیاهان دارویی وجود دارد نیز اقدامات موثری انجام دهد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با اشاره به  اینکه تاکنون سفرهای زیادی به اردکان داشته‌ام و با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی منطقه آشنایی کامل دارم افزود: پتانسیل عظیمی در زمینه گیاهان دارویی و صنعتی در شهرستان اردکان نهفته است و بایستی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان با فعالیت و تلاش مستمر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در آینده به یک اکوسیستم کارآفرینی تبدیل شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شعار دانشگاه اردکان مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی را بسیار درخور تقدیر دانست و لازمه تحقق این شعار دانشگاه را نتیجه محوری به جای مقاله محوری و پرهیز از اتکاء صرف به مبانی تئوریک عنوان کرد.
وی همچنین به تشریح آسیب‌شناسی حوزه آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر آموزش‌ها با واقعیت‌های مورد نیاز در جامعه فاصله زیادی دارد که برای حل این مسئله نیازمند بازنگری آئین‌نامه‌های بالادستی هستیم.
مسئول راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان نیز اظهار داشت  : اولین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان به منظور هدفمند کردن تحقیقات و پروژه‌های دانشجویی، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و حرکت به سمت قطب گیاهان دارویی و صنعتی راه‌اندازی شده است .
دکتر حیدر مفتاحی‌زاده بهره‌مندی از اعضای هیأت علمی مجرب، شرایط اقلیمی استان و شهرستان، بهره‌مندی از ذخایر عظیم و عرصه‌های زیر کشت گیاهان دارویی، وجود شرایط مناسب در منطقه جهت فرآوری گیاهان دارویی و استقرار دانشکده طب سنتی در اردکان از جمله زیرساخت‌های مناسب جهت راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی در دانشگاه اردکان اعلام کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..