دانشگاه یزد میزبان دانشجویان ۱۵ کشور دنیا است

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به تحصیل دانشجویان ۱۵ کشور دنیا در دانشگاه یزد، از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان ارمنستانی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، قاسم بریدلقمانی در دیدار با سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت تداوم و تقویت روابط دانشگاه یزد با کشور ارمنستان اظهار داشت: در ابعاد پژوهشی، آموزشی، علمی، مبادله دانشجو و فرصت مطالعاتی برای اساتید می‌توان ارتباط خوبی با ارمنستان داشت.

 
سرپرست دانشگاه یزد  با اشاره به حضور ۱۵ ملیت دانشجو در این دانشگاه اظهار امیدواری کرد که در آینده پذیرای دانشجویان ارمنی در یزد و این دانشگاه باشیم.
 
وی افزود: دانشگاه یزد آماده همکاری با دانشگاه‌های ارمنستان در حوزه‌های معماری، فیزیک گردشگری و آب و هوا است و از دانشگاهیان ارمنستان به منظور بررسی دقیق زمینه‌های مختلف همکاری دعوت می‌کنیم تا در دانشگاه یزد حضور پیدا کنند.
 
بریدلقمانی با اعلام آمادگی میزبانی دانشگاه یزد از اعضای هیئت علمی و اساتید مدعو از دانشگاه‌های ارمنستان، پیشنهاد برگزاری همایش بین‌المللی بین دانشگاه یزد و دانشگاه ارمنستان در حوزه فناوری اطلاعات را داد.
 
 
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد نیز در این دیدار به معرفی دانشگاه یزد تعداد دانشجویان، پردیس‌ها، رشته‌های تحصیلی و تعداد دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی پرداخت.
 
محمدعلی حداد با اشاره به ارتباط علمی دانشگاه یزد با دانشگاه مجارستان اظهار داشت: دانشگاه یزد با کشور‌های مختلفی از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه هنر و معماری همکاری دارد.
 
وی دانشگاه یزد را از دانشگاه‌های جوان دنیا برشمرد و افزود: این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی با دانشگاه‌های زیادی از خارج از کشور تفاهم نامه دارند و در زمینه تبادل استاد و دانشجو فعالیت زیادی داشته و با توجه به درخواست‌های زیاد همواره کوشیده تا بهترین دانشجو‌ها را انتخاب کند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..