فریز ۹ زون آب شرب در استان یزد

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد از فریز 9 زون آب شرب در این استان برای حفاظت کیفی منابع آب شرب یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«ناهید غلام نژاد» اعلام کرد: به منظور حفاظت کیفی منابع آب شرب استان تعداد ۹ زون آب شرب شامل زون‌های چرخاب، یزدگرد، تفت، ابرکوه، بافق، بهاباد، میبد، ابراهیم آباد مهریز و مهردشت تعریف شده و به تایید استانداری رسیده است.

 
به گفته وی، زون‌های مذکور فریز شده و استقرار هر گونه واحدی در محدوده این زون‌ها ممنوع است.
 
غلام‌نژاد همچنین گفت: در حال حاضر ۱۱۴ ایستگاه پایش کیفیت آب در استان وجود دارد که به منظور کنترل کیفیت آب، به صورت دوره‌ای از آن‌ها نمونه برداری صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر پایش پارامترهای شیمیایی، فیزیکی میکربی، انگلی و فلزات سنگین به صورت دوره‌ای از منابع آب شرب استان انجام می شود، اظهار کرد: پس از نمونه‌برداری، چنانچه در ایستگاه‌های مذکور آلودگی مشاهده شود، بلافاصله ضمن هماهنگی با شرکت‌های آبفا و آبفار، منبع آلوده از مدار آب شرب خارج و اقدامات سازمانی و فراسازمانی جهت رفع آلودگی آن ایستگاه صورت می‌گیرد.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات حفاظتی لازم در خصوص حفظ حریم کیفی چاه های آب شرب از جمله جلوگیری از واگذاری کاربری‌های مختلف به ویژه صنایع و گلخانه‌ها در محدوده حریم کیفی چاه‌های آب شرب در حال انجام است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..