میبد میزبان جشنواره تئاتر استانی

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد به میزبانی شهرستان میبد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد در هفته پایانی آبانماه امسال به میزبانی شهرستان میبد خبر داد.

 احمد ندافی افزود : این جشنواره از ۲۳ آبان ماه و به مدت پنج روز در دو بخش سالنی و خیابانی برگزار خواهد شد.
وی وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب در میبد را علت انتخاب این شهرستان به عنوان میزبان این رویداد فرهنگی مهم خواند و اضافه کرد: با توجه به امکان تاریخی متعدد در میبد امکان برگزاری تئاترهای خیابانی این جشنواره در بافت‌های تاریخی و پرجمعیت این شهر فراهم است.
ندافی با اشاره به حضور داوران کشوری برای قضاوت آثار این جشنواره، گفت: داوران جشنواره ۳۰ اثر صحنه‌ای و ۱۰ نمایش خیابانی را در این جشنواره داوری خواهند کرد.
  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد نیز در نشستی که به همین منظور برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی میبد در این رویداد فرهنگی‌هنری مهم استان، میبد را اولین شهرستان یزد دانست که از مجموعه تئاتر شهر برخوردار است.
به گفته هادی زارع ، طی یکسال اخیر در این شهرستان هر ۴۰ روز یک تئاتر به روی صحنه رفته است و امیدواریم با توجه به این که زبان هنر موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، با این میزبانی پیشگیری از آسیب‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی را در شهرستان شاهد باشیم.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..