ورود ۸۲ هزار مهاجر به یزد تنها در بازه پنج ساله

یک عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: بیش از 82 هزار مهاجر در فاصله دو سرشماری 1390 تا 1395 وارد استان یزد شدند.

به گزارش یزدی نیوز«ملیحه علی مندگاری» در سی و دومین نشست کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد ضمن ارائه تعریفی از مهاجرت، در این باره اظهار کرد: در متون مختلف تعاریف متفاوتی از مهاجرت ارائه شده ولی تعریف مهاجرت مستقل از شیوه و فرآیند اندازه‌گیری زمانی و مکانی نیست.

 
وی با بیان این ‌که «مهاجرت طول عمر» و «مهاجرت دوره‌ای پنج ساله» از جمله شاخص‌های سنجش مهاجرت در سرشماری سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ یزد است، افزود: استان یزد پس از تهران و البرز، سومین استان مهاجرپذیر کشور است لذا باید برای این مهم برنامه‌ریزی جدی انجام شود.
 
این عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: طبق ماتریس مهاجرتی، استان یزد طی دوره ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵، تعداد ۸۲ هزار و ۲۰۳ نفر مهاجرت را تجربه کرده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۸۴ نفر  مهاجران داخل استانی و مابقی مهاجران وارد شده از سایر استان‌ها و کشورهای همسایه بودند.
 
علی‌مندگاری در پایان سخنان خود با بیان این ‌که شهرستان‌های اردکان، میبد و اشکذر با تفاوت بسیار زیادی از شهرستان یزد به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم را در پذیرش مهاجران استان به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: ۷۹.۰۹ درصد جمعیت مهاجر به استان در گروه سنی ۱۵تا ۶۴ ساله و در محدوده سنین کار و فعالیت  قرار دارند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..