سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یزد تصویب شد

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یزد با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصویب شد.

به گزارش یزدی نیوز سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان یزد  در شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد و با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تصویب رسید.

 
فاطمه دانش یزدی در این مراسم در ارتباط با سند ارتقای وضعیت زنان استان یزد اظهار داشت: بحث تحکیم بنیان خانواده از طریق ظرفیت‌سازی و ارتقای تاب‌آوری فردی و اجتماعی و تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد عدالت جنسیتی یکی از اولویت‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که بر این مبنان سند استانی یزد اجرایی شد.
 
وی تصریح کرد: هدف از این سند بحث بومی‌سازی رویکرد کلی سند و نکاتی که در عوامل محیطی، بافت تاریخی و صنعتی بودن یزد بود و به دنبال توصیف روشنی از وضعیت موجود زنان و خانواده استان یزد با رویکرد نتیجه محور و حرکت به سمت وضعیت مطلوب در بحث خانواده و زنان هست.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استان یزد ادامه داد: خروجی نهایی این سند، یک سند برنامه‌ای است که طرح و اقدام را در چهارچوب ارزش‌ها، چشم‌انداز و سیاست‌های کلی استان در حوزه زنان و خانواده دارد.
 
دانش یزدی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند در حوزه وظایف سازمانی خود، این سند را در ماموریت‌های سازمانی خود مد نظر قرار دهند تصریح کرد: تعیین وضع موجود بانوان در استان یزد، تعیین قابلیت‌ها و تنگناها، مقایسه استان یزد با سایر استان‌ها، تعیین دستاوردها و خروجی‌ها و تاثیرات، احصاء و اولویت‌بندی مسائل و تحلیل مسائل و همچنین تعیین نحوه پایش و ارزیابی خروجی‌ها و رتبه‌بندی شهرستان‌ها از نظر مسائل موجود را از جمله نتایج اولیه تدوین این سند در استان یزد دانست.
 
وی با اشاره به اینکه یزد بالاترین نرخ بیکاری زنان در کشور را دارد گفت: در شهرستان بهاباد هم به نسبت سایر شهرستان‌های استان یزد، بالاترین نرخ بیکاری زنان را داریم.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استان یزد تصریح کرد: میانگین بیکاری بانوان در کشور ۲۰ درصد است در حالی که این آمار در استان یزد به ۲۷ درصد ثبت شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..