برخورد جدی پلیس با سرویس‌های بدون مجوز مدارس

سرپرست پلیس راهور استان یزد: بیشتر خودرو‌های سواری سرویس مدارس یزد غیر مجاز هستند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ زارع افزود: پارسال به دلیل سوانح ناشی از تردد سرویس‌های غیرمجاز، شش دانش آموز یزدی جان باختند.برخورد جدی پلیس با سرویس‌های بدون مجوز مدارس

وی با اشاره به اینکه ظرفیت خودرو‌های سواری سرویس مدرسه، حداکثر ۵ نفر است، افزود: در غیر اینصورت با رانندگانی که بیش از ظرفیت سرنشین سوار کنند ، برخورد و مجوز  انها باطل می‌شود.
سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت : خودرو‌های سواری سرویس مدارس ، برچسب مجوز تردد را با مراجعه به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد واقع در میدان صنعت حتما دریافت کنند، در غیر اینصورت از ابتدای مهرماه با استقرار نیرو‌های راهنمایی رانندگی در جلوی مدارس فعالیت سرویس‌ها بویژه خودرو‌های سواری زیر ذره بین قرار می‌گیرد
 
وی افزود : سرویس‌های بدون برچسب و متخلف با اخذ مدارک به پارکینگ منتقل خواهند شد.
سرهنگ زارع به والدین هشدار داد ، که فرزندان خود را به سرویس‌های دارای برچسب که از هم نظر صلاحیت راننده و هم از نظر ایمنی و آموزش راننده دارای تاییدیه سازمان حمل ونقل بار  ومسافر شهرداری است، بسپارند.
سرپرست پلیس راهور استان یزد افزود: رانندگان سرویس باید حتما دارای گواهینامه پایه دوم، برچسب مشخصات (مشخصات راننده، فنی وتجهیزات) از سازمان حمل ونقل بار و مسافر با تاییدیه راهنمایی و رانندگی باشند.
در سال ۹۷ و سالجاری علاوه بر آمار دانش آموزان فوتی ، ۴۶۰ نفر دیگر بدلیل استفاده از سرویس‌های غیر مجاز و نا ایمن مصدوم شدند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..