مشارکت مردم عاملی مهم در مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور: مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای است.

به گزارش یزدی نیوزعلیمراد سرافرازی در نشست ستاد گیاه پزشکی استان یزد گفت:مشارکت باغداران برای کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای از نکات بسیار مهم در بازدید از باغات تفت بود.

علیمراد سرافرازی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده‌ها برای مبارزه با آفت نداریم، گفت: به اندازه کافی نهاده برای مبارزه با این آفت داریم.
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مدیریت مگس میوه مدیترانه مشکلی در مدیریت نداریم و تنها همت مسئولان و باغداران را می‌طلبد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گزارشی از اقدامات کنترل آفت مگس مدیترانه در استان یزد ارائه کرد و گفت: خوشبختانه نتایج اولیه خوبی در خصوص کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای در استان شاهد بودیم و امیدواریم با کاهش خسارت آفت در جهت کنترل آفت حرکت کنیم.
سجادی پور افزود: در استان ۵ کلینیک و ۸ شبکه جهت کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای فعال هستند که امیدواریم برای سال آینده همه اعتباراتی که برای شبکه‌هایی که برای حفظ نباتات و کلینیک‌ها است در جهت کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای با استفاده از تحقیقات در اختیار این مراکز قرار گیرد.
سال گذشته ۶۹۰ هکتار از باغات استان یزد در طرح مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای شرکت کردند و این آفت به ۲۰ درصد از باغات استان یزد آسیب زد، اما امسال خوشبختانه کنترل مردم و کشاورزان خوب بوده و فقط ۱۷۱۵ هکتار در این طرح شرکت کردند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..