مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد:

تقویم مراسم‌های سنتی بافق تدوین شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد خواستار تدوین تقویم مراسم‌های سنتی بافق به منظور فراهم کردن امکان پخش برنامه‌های آنها از صدا و سیما شد.

به گزارش یزدی نیوز امیراحمد پهلوانیان در دیدار با تیم خبری دفتر خبر بافق با بیان اینکه در سال جاری پخش زنده برنامه‌های ایام محرم در شهرستان‌های بافق، مهریز، ابرکوه، میبد، اشکذر، تفت و یزد از شبکه استانی و ملی انجام شد، اظهار داشت: بافق از لحاظ کمی بیشترین پخش زنده عزداری را از شبکه یزد داشته است.

 
وی یکی از برنامه های باشکوه بافق را نمازظهر عاشورا بیان کرد و افزود: اگر در سال‌های آینده هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما زودتر صورت بگیرد، امکان پخش زنده نمازظهر عاشورای بافق از شبکه ملی فراهم می شود.
 
مدیرکل صدا و سیما استان یزد بر تجمع عاشورایی و پرشکوه هیئت های عزاداری شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر این مهم محقق شود، ظرفیت پخش زنده ملی و استانی عزاداری مردم بافق در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش می یابد.
 
پهلوانیان همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای تیم دفتر خبر بافق ادامه داد: تیم دفتر خبری بافق هم از جهت تلاش و مدیریت و هم از جهت امکانات و هنرمندی در رده بالایی قرار دارد و زحمات و تلاش‌های این تیم سبب شناسایی ظرفیت های بافق شده است.
 
وی ضمن تشکر از فرماندار بافق و مسئولان شهرستان برای تعامل بالا با صدا و سیما تصریح کرد: باید تقویمی برای مراسم‌های بافق در طول سال تهیه شود تا در صورت امکان برنامه های آنها از صدا و سیما پخش شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..