استان یزد میزبان نمایشگاه صنعت کاشی ، بزودی

مجری نمایشگاه اقتصادی کشورهای عضو اکو در یزد : نمایشگاه اکورف با هدف معرفی ظرفیت‌های صنعت کاشی استان وافزایش صادرات غیرنفتی برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمصطفائیان درحاشیه بازدید رایزنان اقتصادی کشورهای عضو همکاری اقتصادی اکو (عراق،ا فغانستان، پاکستان، تاجیکستان و آذربایجان) از واحدهای صنعت کاشی و سرامیک شهرک صنعتی جهان آباد میبد گفت: از آنجا که یکی از راههای حضور دربازارهای بین المللی و گشایش صادرات کاشی وسرامیک استان، برپایی نمایشگاه هااست،موافقت کلی برپایی نمایشگاه اکورف  دراستان یزد گرفته شده است.

وی با اشاره به  اینکه در این بازدید گوشه ایی از ظرفیت ها و پتانسیل های استان و شهرستان میبد را در زمینه تولید کاشی به این رایزنان اقتصادی نشان دادیم گفت: معرفی این پتانسیل های صادراتی و تجاری حرکتی درجهت رونق تولید و اقتصاد کشور و افزایش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و همچنین افزایش صادرات غیرنفتی خواهد بود .
مجری نمایشگاه اکورف گفت: با رونمایی از لوگوی نمایشگاه اکورف، موافقت کلی برپایی این نمایشگاه  در استان یزد گرفته شده است و زمان بندی نهایی آن اعلام خواهد شد.
وی افزود: باتوجه به افزایش نرخ دلار و همچنین افزایش کیفی تولید کاشی ،رقابت پذیری استان یزد دربازارهای بین المللی بسیار خوب بوده است.
 در استان یزد سالانه ۵۰۰ میلیون مترمربع کاشی تولید می شود که ۱۸۰ میلیون مترمربع آن درداخل مصرف می شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..