سپنتا نیکنام:

یزد برای همه گردشگران مناسب‌سازی شود

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با اشاره به ضرورت مناسب سازی معابر اصلی و فرعی برای حضور پرشور گردشگران خاص، گفت: فضاهای شهر یزد باید برای گردشگران خارجی معلول مناسب‌سازی شود.

به گزارش یزدی نیوز «سپنتا نیکنام» در اولین جلسه کارگروه «یزد شهر دوستدار معلول»، اظهار کرد: فعالیت در راستای رسیدن به اهداف کلی شهر دوستدار معلول به دو فاز برند«شهر دوستدار معلول» و برند «یزد شهر دوستدار معلول» تقسیم می‌شوند.

 
وی افزود: مناسب سازی فضای شهری مستلزم مشارکت و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستانی و استانی است.
 
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور پرشور معلولان در فضاهای شهری از جلمه مهمترین اهداف و برنامه‌های این کمیسیون است.
 
نیکنام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی و انسانی یزد، تصریح کرد: توجه به حقوق معلولان در حقیقت توجه به حقوق شهروندی اقشار مختلف و تلاش برای گسترش عادلانه خدمات شهری است.
 
این مسئول استفاده از ظرفیت جامعه معلولان برای مناسب‌سازی فضای شهری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری یزد دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری و جهانی شهر یزد، تلاش برای حضور گردشگران معلول در شهر میراث جهانی یزد ضروری است.
 
مناسب‌سازی شهری مستلزم هم‌افزایی درونی است
 
 
«حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که ارکان کارگروه یزد شهر دوستدار معلول باید مشخص شود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مشاوارن تخصصی و دردآشنا نقش مهمی در مناسب سازی فضاهای شهری ایفا می‌کند.
 
وی با اشاره به ضرورت جدی شدن عزم دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب‌سازی شهری، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم باید با ابلاغ جدی شهرداری‌های مناطق مختلف را موظف به تلاش در این حوزه کند.
 
صالحیان با بیان این‌که یزد می‌تواند به شرط ایجاد هم‌افزایی بیش از پیش در راستای مناسب‌سازی فضای شهری پیشرو کشوری باشد، گفت: برگزاری برنامه‌های ورزشی، گردشگری، فرهنگی و هنری ویژه معلولان از جمله اقدامات ضروری و حائز اهمیت در این حوزه است.
 
این مسئول در پایان ترویج فرهنگ مناسب‌سازی فضای شهری را از جمله اقدامات حائز اهمیت و دارای اولویت در راستای دانست و بیان کرد: یزد باید در حوزه معلولان تفاهم‌نامه خواهر خواندگی با یکی از شهرهای شاخص دنیا در این حوزه امضا کند.
 
منبع:ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..