مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

استان یزد کمترین خاموشی را در کشور دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه میزان خاموشی در استان یزد به ازای هر مشترک در سال تنها ۶۸ دقیقه است، گفت: استان یزد کمترین خاموشی را در کشور دارد.

به گزارش یزدی نیوز  "آرش نواب" روز شنبه ۲۲ تیرماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق ‌با اشاره به اینکه ۵۴ درصد مصرف برق استان یزد در حوزه صنعت است، ‌بیان کرد: این موضوع نشان می دهد انرژی در استان یزد عمدتا تبدیل به صنعت و تولید می‌شود و از نظر وزارت نیرو یزد یک استان صنعتی به‌شمار می رود.

وی ادامه داد: میزان خاموشی برق در استان یزد به ازای هر مشترک در سال تنها ۶۸ دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری ٨٨٠ دقیقه ثبت شده و یزد رتبه نخست کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: درصد تلفات شبکه برق استان یزد ۶ و یک دهم درصد بوده که میانگین کشوری آن ١٠ و سه دهم درصد است و یزد در این حوزه نیز رتبه نخست کشور را دارد.
نواب خاطرنشان کرد: درصد مشترکین صنعتی در استان یزد ۵۴ درصد و در کشور ٣٣ و چهار دهم درصد است و در این حوزه هم در کشور دارای رتبه اول هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه مجموع مگاوات مصرفی کل صنایع استان یزد ۳۱۵ مگاوات است، ‌گفت: طبق آنچه انتظار می‌رود، باید بتوانیم بین ساعت‌های ١٠ تا ۱۶ میزان ٦٠ درصد از مصرف را کاهش دهیم و توقع کنترل ١٨٩ مگاوات آن وجود دارد.
وی از کنترل بار فیدرهای کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون خبر و ادامه داد: عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو در خصوص تعویض، ارتقا و بهینه‌سازی موتورهای با راندمان بالا در کولرهای آبی از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف برق در استان انجام شده است.
نواب به هفته مدیریت مصرف برق اشاره کرد و با بیان اینکه این هفته از امروز ٢٢ تیر ماه آغاز و تا ٢٨ تیر ادامه دارد، ‌افزود: نشست با اهالی رسانه استان، برگزاری جلسه با مدیران ارشد خانه اصناف و تبادل تفاهم نامه همکاری، برگزاری کنفرانس تجارب برتر مدیریت مصرف برق ‌در ساختمان های اداری، برگزاری کنفرانس تجارب برتر در بخش صنعت، برگزاری همایش تجلیل از بانوان برگزیده ‌استان در مدیریت مصرف برق، تشکیل جلسه با رابطین مدارس و کارگاه های دانش آموزی و ارائه مباحث مدیریت مصرف برق در نماز جمعه از جمله اقداماتی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.‌
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان استفاده از نور طبیعی در طول روز و خاموش نمودن لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه، نصب سایبان و استفاده از دور کند کولر‌های آبی که کاهش ۵۰ درصدی برق مصرفی را به دنبال دارد، جابجایی زمان استفاده از وسایل پر مصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به ساعات غیر از اوج مصرف و روزهای تعطیل و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED را از جمله راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق دانست که از سوی همه بخش‌های جامعه امکان پذیر است.
نواب در پایان سخنان خود به طرح سراسری حذف قبوض کاغذی اشاره کرد و گفت: از اول مرداد ماه سال جاری در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد و همچنین از ابتدای مهر ماه در کل استان یزد قبض های کاغذی حذف می‌شوند و مشترکان می توانند با ارسال شماره پرونده قبض به شماره پیامکی ٣٠٠٠٧١٢١، تلفن همراه خود را برای ارسال پیامک و آگاهی از ‌قبض دوره اعلام کنند.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..