۱۸ هزار یزدی در کنکور سراسری شرکت می کنند

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری استان یزد،‌گفت: امسال 18 هزار یزدی در کنکور سراسری 98 شرکت و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحسن میرحسینی» با اشاره به اهمیت برگزاری آزمون‌های سراسری در استان، اظهار کرد: ‌امسال ۱۷ هزار و ۹۸۸ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و  405  نفر داوطلب مرد و ۱۰ هزار و ۵۸۳  نفر داوطلب زن هستند .

 
وی با اشاره به این‌که در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۵۹ درصد و داوطلبان مرد ۴۱ درصد است، افزود: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۳۹ درصد متقاضی، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد .
 
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان این که امسال ۱۸ هزار یزدی در کنکور سراسری شرکت کردند، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به‌منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی صورت گرفته است .
 
میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد را هفت هزار و۱۶۹  نفر دانست که از این تعداد چهار هزار و ۳۳۷ نفر زن و دو هزار و ۸۳۲ نفر مرد است که صبح روز جمعه ۱۴ تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت، ۱۵۲۱ نفر زن و ۸۴۱ نفر مرد است .
 
این مقام مسئول با اشاره به این‌که داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روزبه رقابت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد ۲هزار و ۴۰۲ نفر است که از آن تعداد هزار و ۶۳۳ نفر مرد و ۷۶۹ نفر زن، رشته علوم انسانی ۱۵۱۸ نفر مرد و ۲هزار و ۵۹۹ نفر زن و رشته هنر ۵۸۱ نفر مرد و ۱۳۵۷ نفر زن است .
 
وی افزود: داوطلبان شهر یزد در دو حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه یزد و آموزشکده فنی شهید صدوقی با هم به رقابت می‌پردازند .
 
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی در سالن فجر، داوطلبان مرد در سالن غدیر ، داوطلبان زن در گروه آموزشی علوم انسانی در  پردیس علوم  و داوطلبان مرد در ساختمان توحید و داوطلبان زن گروه آموزشی هنر در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر است .
 
میرحسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید و داوطلبان مرد در پردیس علوم و ساختمان امامت، داوطلبان زن و مرد در گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد است .
 
وی تأکید کرد: به ‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند. 
 
این مسئول در پایان گفت: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است. 
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..