مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محقق کابلی در یزد

مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعیان افغانستان مقیم ایران در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزچند تن از روحانیان در این مراسم با تشریح جایگاه علم و عالم در بین مردم و نقش موثر علما در هدایت مردم خدمات ارزنده مرحوم آیت الله محقق کابلی را به جامعه شیعه بیان کردند.

 
میر رحیمی از روحانیان یزد از مرحوم آیت الله محقق کابلی به عنوان مرجعی عالیقدر نامبرد که در سال های سخت شیعیان افغانی را یاری کرده است.
 
این مراسم با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، روحانیان و مردم همیشه در صحنه یزد و شیعیان تبعه افغانستان  مقیم یزد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.
 
آیت‌الله حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی از اساتید و مراجع تقلید حوزه‌های علمیه بودند که در طول سال‌های متمادی حضور در نجف اشرف از محضر اساتید نامی و برجسته آن حوزه علمیه همچون امام خمینی(ره)، حضرات آیات سید عبدالعلی سبزواری، شیخ کاظم تبریزی، سید عبدالحسین رشتی، شیخ محمدتقی آل‌راضی، شیخ صدرا بادکوبه‌ای، شیخ عباس قوچانی، سیدحسین حمامی، شیخ حسین حلی، سیدابوالقاسم خوئی، شیخ محمدباقر زنجانی و سید محسن حکیم بهره‌مند شد.
وی پس از قریب به بیست سال تحصیل، تحقیق و تدریس در حوزه علمیه نجف اشرف در سال ۱۳۵۱ به وطن خویش افغانستان برگشت و افق‌های تازه‌ای را در خودباوری، اعتماد به نفس، وحدت و هماهنگی مردم جامعه خویش ایجاد کرد.
این عالم ربانی پس از ایفای نقش تاریخی خویش در مقاومت و دفاع مقدس مردم مظلوم افغانستان از سال ۱۳۷۲ به جمهوری اسلامی ایران آمد و خدمات علمی و ارشادی خویش را در حوزه علمیه قم ادامه داد.
آیت‌الله محقق کابلی پس از سال‌ها خدمت علمی و اجتماعی در عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، شامگاه دوشنبه ۲۰ خردادماه در سن ۹۱سالگی در شهر قم چشم از جهان فروبست.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..