نماینده مردم یزد در مجلس:

زبان انگلیسی برای ارتباط با گردشگران در یزد فراگیر شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: گردشگری به سرعت در شهر جهانی یزد در حال توسعه است و برای برقراری ارتباط موثر با گردشگران، زبان انگلیسی باید در یزد فراگیر شود.

به گزارش یزدی نیوزسید ابوالفضل موسوی بیوکی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه شهر جهانی نیازمند زیرساخت‌هایی در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: یزد اکنون به عنوان یک شهر جهانی به ثبت رسیده و چشم انداز بین المللی پیدا کرده بنابراین برخی شاخص‌ها باید در آن ایجاد شود.

 
وی با تاکید بر اینکه باید پله دوم پس از ثبت جهانی را سپری کنیم، افزود: با توجه به ثبت جهانی یزد همچنین کسب برند پایتخت کتاب ایران می‌توان به شکلی برنامه ریزی کرد که برندهای یزد در سطح جهان شناخته شده باشد.
 
موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه ما در یزد نیازمند ارتباط با گردشگران خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: بدون شک اگر این ارتباط با گردشگران خارجی برقرار شود همانند شهر مشهد که طرح آموزش زبان عربی را پیاده سازی کردند، باید زبان انگلیسی در یزد فراگیر شود تا شاهد آثار مثبت ارتباط با گردشگران باشیم.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه به عنوان شهر جهانی باید به شکلی عمل کنیم که زبان انگلیسی به صورت یک الزام در یزد باشد، افزود: می‌توان با برنامه ریزی، زبان انگلیسی را زبان دوم یزد معرفی کرد و در راستای یادگیری مردم استان فعالیت‌هایی را انجام داد.
 
وی عنوان کرد: وقتی یزد به عنوان شهر جهانی به ثبت رسیده، نیازمند فعالیت‌هایی در راستای معرفی هر چه بهتر این میراث ماندگار به جهانیان است که اولین گام آن می‌تواند آموزش زبان انگلیسی به مردم باشد.
 
موسوی بیوکی تاکید کرد: اگر بتوانیم به آموزش زبان انگلیسی و تقویت شهر جهانی یزد بپردازیم و ارتباط خوبی با گردشگران خارجی برقرار کنیم، شکی نیست که در بسیاری از شاخص‌ها شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..