رئیس شورای شهر شاهدیه:

نمایندگی میراث فرهنگی در شاهدیه ایجاد شود

رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه خواستار ایجاد نمایندگی اداره میراث فرهنگی در شاهدیه به دلیل وجود بافت تاریخی ارزشمند و تک بناهای تاریخی شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی میرجلیلی (خالصی)در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان یزد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از شاهدیه در جلسه ای اظهار داشت: از مدیرکل میراث فرهنگی درخواست داریم یک نماینده در شهر شاهدیه داشته باشند تا نسبت به جلوگیری از تخریب و بهسازی و مرمت بافت تاریخی اقدام کند.

 
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدام اثرگذاری برای جلوگیری از تخریب بافت تاریخی شاهدیه انجام نشده است، افزود: شایسته است از سوی میراث فرهنگی سهمی مشخص شود تا برابر آن نیز مشارکت شهرداری شاهدیه انجام شود و با تخصیص اعتباری، نسبت به بازسازی بافت ارزشمند و تاریخی شاهدیه اقدام شود.
 
میرجلیلی، از مشکلات دیگر شهر شاهدیه و بافت تاریخی این شهر را حضور افراد غیربومی و اتباع خارجی در بافت قدیم دانست و گفت: این افراد بافت را تخریب کرده اند و این مشکل باید رفع شود.
 
رئیس شورای شهر شاهدیه بر آموزش مردم در راستای جلوگیری از تخریب بافت‌های ارزشمند تاکید کرد و بیان داشت: انتظار داریم میراث فرهنگی این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
 
تنها ۵۰ پلاک از بافت ارزشمند تاریخی شاهدیه باقی مانده است
 
حسین سلطانی، عضو شورای شاهدیه نیز در این نشست گفت: در دوره های قبل طرح هایی برای حفاظت از بافت تاریخی اجرا شد ولی در حال حاضر از ۵۰ هکتار بافت تاریخی شهر شاهدیه فقط ۵۰ پلاک باقیماند که ارزش تعمیر و بهسازی دارد بر این اساس تقاضا داریم مشاوری از سوی میراث فرهنگی مشخص و برای ۱۰ سا ل آینده طرحی تهیه و طی برنامه ریزی انجام شده طرحی برای این ۵۰ پلاک باقیمانده برنامه ریزی شود تا این ساختمان‌های با ارزش نیز از بین نرود.
 
بافت تاریخی و فرسوده شاهدیه از یکدیگر جداسازی شود
 
قاسم میرجلیلی، عضو دیگر شورای شهر شاهدیه نیز در این نشست اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان در مرکز شهر و بافت تاریخی سکونت دارند و این بافت فرسوده نیست و البته باید بافت فرسوده و تاریخی از یکدیگر جدا شوند.
 
وی تاکید کرد: اگر بافتی و محلی فرسوده شده، به مردم مجوز داده شود تا بازسازی شود در غیر این‌صورت ساختمان های ارزشمند به دلیل عدم بازسازی به محل زندگی اتباع تبدیل شده و در درازمدت از بین خواهد رفت
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..