مدیرکل انتقال خون استان یزد:

۲۶۰۰ نفر در یزد پلاسما اهدا کرند/تامین ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: طی یک‌سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در یزد با مراجعه به مراکز انتقال خون، پلاسما اهدا کردند.

به گزارش یزدی نیوزنقی تقوایی  اظهار داشت: در سطح کشور میزان اهدای خون به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر است که این میزان در یزد ۳۸ در هر هزار نفر است و این نشان از استقبال خوب یزدی‌ها از اهدای خون دارد.

 
وی با اشاره به اینکه با همت اهداکنندگان خون، ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز مراکز درمانی استان یزد تأمین شده است، افزود: یزد هر سال مقادیری از خون‌های اهدایی خود را در صورت اعلام نیاز به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌کند و خوشبختانه در زمینه تأمین خون هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.
 
تقوایی در مورد اهدای پلاسما نیز بیان کرد: زمینه دریافت پلاسما به صورت آفرزیس در استان یزد فراهم شده و هر فرد می‌تواند به فاصله دو هفته یک‌بار اقدام به اهدای پلاسما کند،.
 
مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: در طول یک‌سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در سطح استان با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای پلاسما کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه انتقال خون استان یزد در همه شاخص‌ها در سطح کشور سرآمد است و تنها در شاخص مشارکت بانوان در اهدای خون، رتبه پایینی دارد، افزود: زنان یزد به رغم اینکه در تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و … سرآمد هستند، در زمینه اهدای خون مشارکت خوبی ندارند که البته این امر ناشی از وجود برخی باورهای نادرست است.
 
تقوایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انتقال خون استان یزد طی چند سال اخیر بیان کرد: ایجاد زمینه پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز از جمله فرایندهای انتقال خون در استان است که نقش مهمی در تسهیل پیوند سلول‌های بنیادی در کشور ایفا می‌کند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..