استاندار یزد بر تحقق سه دیدگاه در استان تاکید کرد :

“اجماع گفتمانی، برنامه محوری و ارائه الگوی برتر اداره استان در چارچوب حکمرانی خوب

«محمدعلی طالبی» در نشست مشترک با فرماندارن،بخشداران،مشاوران و مدیران کل استانداری یزد بر توجه به موضوعاتی از جمله برنامه محوری،تقویت انسجام اجتماعی،تسهیل در معیشت مردم،جهت دهی تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال مولد در شهرستان ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزنشست مشترک فرمانداران،بخشداران،مشاوران و مدیران کل استانداری یزد به ریاست استاندار و در سالن کوثر برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به سابقه ادغام دو معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مشکلاتی که در این خصوص ایجاد شده، گفت: امید است با تفکیک معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  زمینه های فعالیت در این عرصه تقویت و با توجه به  شرایط پیش رو در مسیر تحقق اولویت ها و توسعه استان گام برداریم و مدیران ،فرماندارن و بخشداران و مشاوران نیز، در این خصوص همکاری حداکثری  داشته باشند.
« محمدعلی طالبی» با اشاره به این نکته که" به رویداد سه اتفاق در استان تاکید دارم" افزود:ضروریست بحث "اجماع گفتمانی" در رابطه با مباحث کلان توسعه استان شکل گیرد و فرایند "برنامه محوری" در استان به وجود آید که طرح موضوع آمایش ،همفکری و فراهم ساختن زمینه اظهار نظر  نخبگان و مدیران در این حوزه  اتفاقی ارزشمند است.
وی ادامه داد: مسیر حرکت برنامه آمایش سرزمینی استان بر مبنای کسب نظرات و دیدگاه های همه نخبگان است و این مهم در فرایند برنامه محوری در استان مد نظر خواهد بود.
استاندار یزد سپس سومین اصل فراروی استان را، مقوله " ایجاد الگوی برتر برای اداره استان" ذکر کرد و گفت: در این چارچوب نیز همه مدیران باید خود را متعهد به پایبندی به مبانی حکمرانی خوب بدانند و در این مسیر حرکت کنند.
 
 
*تقویت انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی در استان با تاکید بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی
 
 
 
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی باید موضوعات تقویت انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوه گر شود چرا که در دوره قبل انتخابات مجلس، افزایش مشارکت بسیار خوبی را در استان شاهد بودیم و این جایگاه  باید حفظ شود.
 
"طالبی" ادامه داد: در بحث انتخابات آنچه از فرماندران و بخشداران انتظار می رود بی طرفی به معنای تام و تمام کلمه است و اینکه با جدیت در برگزاری انتخاباتی سالم ، قانونمند و با  مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.
وی افزود: اولویت استان در بحث اقتصادی حفظ اشتغال موجود  و توجه به جهت دهی تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال مولد در شهرستان ها است و باید  از این نکته اطمنیان خاطر حاصل شود که تسهیلات ارائه شده در جهت اشتغال زایی نیروهای بیکار شهرستان خواهد بود تا بتوان آمار بیکاری را کاهش داد.
استاندار یزد گفت: جمع بندی صورت گرفته درباره طرح های نیمه تمام به شهرستان ها ارائه و فرمانداران مسئول پیگیری این موضوع هستند و  نماینده ای در استانداری نیز برای پیشبرد این موضوع معرفی خواهد شد تا  با پایش ماهیانه این طرح ها میزان پیشرفت و پیگیری پروژه ها رصد شود.
"طالبی" افزود:در بحث جلب نظرسرمایه گذاران، فرمانداران موظف هستند تا در حوزه های مختلف از جمله صنعت و گردشگری تلاش کنند و نگاه آنها معطوف به جذب شرکت های بزرگ سرمایه گذاری و سرمایه های کلان  باشد  و در این راستا ظرفیت های هر شهرستان شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی گردد.
 
 
*حساسیت فرماندارن و بخشداران  نسبت به  مقوله تنظیم بازار و تسهیل معیشت مردم
 
 
استاندار یزد اظهار داشت: فرماندارن و بخشداران برای موضوع تنظیم بازار و تسهیل در معیشت مردم تلاش کنند و  از سوی دیگر آمادگی لازم  برای مواجه با هر شرایطی را داشته باشند.
« محمدعلی طالبی» افزود:در حوزه عمرانی بحث تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و  واگذاری به بخش خصوصی در اولویت است و مدیریت منابع آب در موضوعات مهم با تعامل فرمانداران و مدیران نیازمند توجه همه جانبه است.
"طالبی" بر نظرخواهی از فرمانداران در مصوبات کمیته امور زیربنایی تاکید و  یادآور شد: هیچ موضوعی بدون موافقت فرمانداران در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار نگیرد و مکانیزمی برای نظرخواهی مناسب در این زمینه طراحی شود.
وی گفت: برخی  برنامه های عمومی در استان در حال برنامه ریزی است  که باید همه دستگاه ها فارغ از مسئولیت تخصصی به آن توجه کنند و مهم ترین موضوع در این راستا مسئولیت پذیری نسبت به برگزاری انتخابات است.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: فعال سازی ستاد اربعین در استان و شهرستان ها و حمایت از برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حسینی در اوایل شهریور نیز از دیگر موضوعات مورد نظر است.
 
 
*پایش فضای رسانه ای استان با هدف انعکاس شفاف موضوعات و پاسخگویی مناسب
 
 
استاندار یزد در ادامه بر تمرکز مجموعه استانداری بر فعالیت های ستادی و حوزه مسئولیت های خود تاکید و بیان کرد:ادارات و دفاتر استانداری هر کدام دارای شرح وظایف مستقل هستند اما جزیره ای جداگانه به حساب نمی آیند و برایند فعالیت و عملکرد آنها باید در راستای اهداف کلان استان و تقویت یکدیگر باشد و در این مسیر هیچگونه اصطکاک و اختلاف نظری پذیرفته نیست.
"طالبی"  افزود:در شرایط فعلی لازم است فضای رسانه ای و مجازی به صورت مرتب در حوزه مسئولیت های مختلف مورد پایش قرار گرفته و هر کجا نیاز به پاسخگویی، انعکاس و یا پیگیری موضوعات مردمی است ، به شکلی شفاف اقدام شود.
وی خطرنشان کرد:  با توجه به محدودیتهای قانونی، هیچ نیروی جدیدی تحت هیچ شرایط و عنوانی به فرمانداری ها،بخشداری ها و واحدهای استانداری اضافه نخواهد شد و در این خصوص تعدیل نیرو نیز خواهیم داشت.
« محمد علی طالبی » اظهار داشت:از معاونین، مدیران و مسئولان درخواست داریم که جایگاه بخشداران را حفظ و تقویت کنند و بخشداران نیز برای پیگیری مسائل، هماهنگی لازم را با فرمانداران داشته باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه گفت: مدیران  و فرمانداران ارتباط خوب و نزدیکی با پرسنل داشته و جلسات داخلی را در مجموعه های مختلف شکل دهند تا در قالب تعامل های شکل گرفته،  حل مسائل سرعت بیشتری به خود بگیرد.
"طالبی" بر لزوم  پاسخگویی دستگاه های اجرایی به مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید و افزود: ارتباط با رسانه ها و اصحاب مطبوعات  از سوی تمام بخش ها تقویت شود و هیچ محدودیتی در این زمینه  قابل پذیرش نیست و باید بیان دستاوردها ،عملکرد، و پاسخگویی به سوالات به شکل شفاف صورت گیرد. 
استاندار یزد در پایان این جلسه ضمن تشکر از همه فرمانداران، مدیران، بخشداران و مشاورین استانداری،  بر توجه فرمانداران  و بخشداران به گزارش های تحلیلی از وقایع سیاسی و اجتماعی،نظارت بر بودجه دهیاری ها، سرکشی به ادارات شهرستانی،نظارت بر عملکرد پرسنل، صرفه جویی در هزینه ها، ارتباط رو در رو  و حضور در جمع های مردمی  تاکید کرد و خواستار ارتباط موثر و نزدیک مدیران اجرایی با جامعه و برقراری پلهای ارتباطی با مردم و شنیدن نظرات، پیشنهادات و نقدهای آنان و بهره مندی از حداکثر توان مشارکت مردم در پیشبرد امور شد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست، "اکرم فداکار" به عنوان معاون توسعه منابع و " سید مسعود عظیمی" به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری معارفه و احکام خود را دریافت نمودند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..